Causalitat múltiple i canvis d'escala en les representacions socials dels alumnes de secundària d'Andorra en relació als problemes de mobilitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Marta Fonolleda Riberaygua
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Rosa M. Rosa Maria Pujol
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Es presenta una recerca interpretativa sobre les representacions socials que tenen els alumnes de secundària d’Andorra en relació als problemes de mobilitat. Utilitzant xarxes sistèmiques i una adaptació dels mapes de Thagard s’analitza la complexitat d’aquestes representacions, tot centrant-se en el tipus de relacions causals i els canvis d’escala. Els resultats mostren com els alumnes tenen una visió local dels problemes de mobilitat, amb escasses relacions entre escales; i que principalment obeeix a processos de causalitat simple. Tendeixen a atribuir les causes i les solucions a la gestió pública de la mobilitat i a identificar conseqüències personals. Fomentar una visió complexa dels fenòmens constitueix un dels eixos de l’Educació pel Desenvolupament Sostenible, com a eina per interpretar, actuar i relacionar-se sota criteris de responsabilitat.
Article Details
Com citar
Fonolleda Riberaygua, Marta; and Pujol, Rosa M. Rosa Maria. “Causalitat múltiple i canvis d’escala en les representacions socials dels alumnes de secundària d’Andorra en relació als problemes de mobilitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, no. Extra, pp. 1240-5, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293939.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rosa García, Mercè Junyent i Pubill, Marta Fonolleda Riberaygua, Competencias profesionales en educación para la sostenibilidad desde la complejidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Maia Querol Palau, Josep Bonil, Rosa M. Rosa Maria Pujol, La Educación del consumo una forma de abordar la educación para la sostenibilidad : presentación de un modelo conceptual complejo y su relevancia entre el profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias