Causalitat múltiple i canvis d'escala en les representacions socials dels alumnes de secundària d'Andorra en relació als problemes de mobilitat
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Marta Fonolleda Riberaygua
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Rosa M. Rosa Maria Pujol
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Es presenta una recerca interpretativa sobre les representacions socials que tenen els alumnes de secundària d’Andorra en relació als problemes de mobilitat. Utilitzant xarxes sistèmiques i una adaptació dels mapes de Thagard s’analitza la complexitat d’aquestes representacions, tot centrant-se en el tipus de relacions causals i els canvis d’escala. Els resultats mostren com els alumnes tenen una visió local dels problemes de mobilitat, amb escasses relacions entre escales; i que principalment obeeix a processos de causalitat simple. Tendeixen a atribuir les causes i les solucions a la gestió pública de la mobilitat i a identificar conseqüències personals. Fomentar una visió complexa dels fenòmens constitueix un dels eixos de l’Educació pel Desenvolupament Sostenible, com a eina per interpretar, actuar i relacionar-se sota criteris de responsabilitat.
Article Details
How to Cite
Fonolleda Riberaygua, Marta; and Pujol, Rosa M. Rosa Maria. “Causalitat múltiple i canvis d’escala en les representacions socials dels alumnes de secundària d’Andorra en relació als problemes de mobilitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, no. Extra, pp. 1240-5, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293939.
Most read articles by the same author(s)
- Rosa García, Mercè Junyent i Pubill, Marta Fonolleda Riberaygua, Competencias profesionales en educación para la sostenibilidad desde la complejidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Maia Querol Palau, Josep Bonil, Rosa M. Rosa Maria Pujol, La Educación del consumo una forma de abordar la educación para la sostenibilidad : presentación de un modelo conceptual complejo y su relevancia entre el profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias