L’alternança a la formació inicial docent: via de professionalització
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Enrique Correa Molina
Université de Sherbrooke
Les pràctiques a la formació inicial constitueixen una forma d’alternança que, segons la seva organització, contribueixen en major o menor mesura a la professionalització de la professió docent. El passatge entre la universitat i l’escola al llarg de les pràctiques és susceptible d’induir al desenvolupament de competències i d’una identitat professional, però també genera tensions. Aquest article presenta alguns elements conceptuals que permeten situar les pràctiques com a dispositiu de formació concebut en una dinàmica d’alternança i de professionalització. Després, mitjançant dues recerques que han estudiat el desenvolupament de competències amb un dispositiu metodològic inspirat en «l’argumentació pràctica» (Fenstermacher, 1996), presentem alguns resultats que posen en valor la perspectiva de les pràctiques com a espai de formació i professionalització. Concloem senyalant que tot i que la professionalització, com a dinàmica individual i col·lectiva de desenvolupament de competències, és una perspectiva atractiva, és necessari complir certes condicions i disposar dels recursos per tal fer possible aconseguir les expectatives que l’enfocament genera.
Paraules clau
competències, professionalitat, pràcticum, argumentació pràctica
Article Details
Com citar
Correa Molina, Enrique. “L’alternança a la formació inicial docent: via de professionalització”. Educar, vol.VOL 51, no. 2, pp. 259-75, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/295235.
Biografia de l'autor/a