Els entorns 1x1 a Catalunya: entre les expectatives de les polítiques educatives i les veus del professorat

Main Article Content

Cristina Alonso Cano
Montse Guitert Catasus
Teresa Romeu Fontanillas

Aquest article té com a finalitat aportar evidències sobre com valora el professorat de Catalunya els entorns 1x1, una implantació massiva de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació a les aules que suscita entre els docents posicionaments visiblement polaritzats. Comencem el treball abordant, breument, algunes de les constants que llança l'anàlisi de gairebé 25 anys de polítiques TIC a Catalunya. Seguidament, presentem els projectes autonòmics eduCAT1x1 i eduCAT 2.0, la concreció a Catalunya del programa Escuela 2.0. A la segona part del treball, analitzem com es posiciona el professorat de Catalunya en el marc del projecte TICSE 2.0, enfront dels entorns 1x1, resituant les respostes al qüestionari en línia en quatre categories: (1) canvi metodològic, (2) integració tecnològica, (3) ordinadors a les aules, i (4) continguts digitals. Una anàlisi i interpretació que posa de manifest que les polítiques (i les pràctiques) relacionades amb els entorns 1x1, generen contundents respostes i categòrics posicionaments entre el col·lectiu docent.

Paraules clau
Tecnologies de la Informació i la Comunicació, entorns 1x1, professorat, polítiques educatives

Article Details

Com citar
Alonso Cano, Cristina et al. “Els entorns 1x1 a Catalunya: entre les expectatives de les polítiques educatives i les veus del professorat”. Educar, vol.VOL 50, no. 1, pp. 41-64, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287067.