Escola saludable versus protectora de la salut (salugènica)

Main Article Content

Daniel Guerrero-Ramos
Manuel G. Jiménez-Torres
Manuel López-Sánchez
En aquest treball, s’hi estudien les característiques de les publicacions d’educació per a la salut a les institucions educatives espanyoles durant els últims vint anys. S’han consultat bases de dades diferents i, en cada un dels treballs, s’han analitzat el tipus d'intervenció, la temàtica abordada, la metodologia i la seva adequació als criteris establerts per l’OMS per a les escoles promotores de salut. Els resultats obtinguts confirmen: a) dels 245 articles estudiats, només quatre complien els criteris establerts per l’OMS; b) les intervencions es fonamenten més en la prevenció que no pas en la promoció de la salut, i c) les institucions universitàries tenen més protagonisme que l’escola en la difusió de la promoció de la salut.
Paraules clau
educació, salut, escola, intervenció, salugènic

Article Details

Com citar
Guerrero-Ramos, Daniel et al. “Escola saludable versus protectora de la salut (salugènica)”. Educar, vol.VOL 50, no. 2, pp. 323-38, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287057.
Biografies de l'autor/a

Daniel Guerrero-Ramos, Universidad de Granada. Consejería de Educación de la Junta de Andalucía

Doctor en Ciencias de la Educación por la Universidad de Granada Miembro del Grupo de Investigación A.R.E.A. (Análisis de la Realidad Educativa Andaluza) Funcionario docente Profesor de la especialidad de Orientación Educativa Jefe del Departamento de Orientación del I.E.S. Sierra Mágina, de Huelma (Jaén)

Manuel G. Jiménez-Torres, Universidad de Granada

Director del Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico de la Universidad de GranadaDoctor en Ciencias de la Educación

Manuel López-Sánchez, Universidad de Granada

Profesor Asociado del Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de GranadaFuncionario docente. Orientador del Equipo de Orientación Educativa de Churriana de la Vega (Granada)