Malestar a l'escola. Conflictes entre professors
Article Sidebar
PDF (Castellano)
Sin título (Castellano)
Sin título (Castellano)
gráficos excel original (Castellano)
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joan Tahull Fort
Grup d’Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC)
Yolanda Montero Plaza
Universitat de Lleida
L'escola ha estat molt estudiada per diferents matèries. Encara que hi ha un objecte d'estudi escassament abordat, les relacions entre docents i els conflictes entre ells. Tradicionalment, s'han interpretat les interaccions entre professors com dialogants, pacífiques i harmòniques. S'ha valorat el col·lectiu amb un fort sentiment d'ajuda mútua. Aquesta visió pública no es correspon amb la realitat d'alguns mestres en alguns centres educatius. Aquests expliciten unes relacions complexes, difícils i, en alguns casos, traumàtiques. Aquest article pretén mostrar aquesta realitat social, moltes vegades amagada. Presentem una revisió de la literatura, entrevistes, entrevistes grupals ... objecte d'estudi.
Paraules clau
docent, director, centre educatiu, confrontacions, relacions socials
Article Details
Com citar
Tahull Fort, Joan; and Montero Plaza, Yolanda. “Malestar a l’escola. Conflictes entre professors”. Educar, vol.VOL 51, no. 1, pp. 169-88, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287040.
Biografies de l'autor/a