Malestar a l'escola. Conflictes entre professors

Main Article Content

Joan Tahull Fort
Yolanda Montero Plaza
L'escola ha estat molt estudiada per diferents matèries. Encara que hi ha un objecte d'estudi escassament abordat, les relacions entre docents i els conflictes entre ells. Tradicionalment, s'han interpretat les interaccions entre professors com dialogants, pacífiques i harmòniques. S'ha valorat el col·lectiu amb un fort sentiment d'ajuda mútua. Aquesta visió pública no es correspon amb la realitat d'alguns mestres en alguns centres educatius. Aquests expliciten unes relacions complexes, difícils i, en alguns casos, traumàtiques. Aquest article pretén mostrar aquesta realitat social, moltes vegades amagada. Presentem una revisió de la literatura, entrevistes, entrevistes grupals ... objecte d'estudi.
Paraules clau
docent, director, centre educatiu, confrontacions, relacions socials

Article Details

Com citar
Tahull Fort, Joan; and Montero Plaza, Yolanda. “Malestar a l’escola. Conflictes entre professors”. Educar, vol.VOL 51, no. 1, pp. 169-88, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287040.
Biografies de l'autor/a

Joan Tahull Fort, Grup d’Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC)

Doctor en sociologia de la educación.licenciado en filosofia y antropologia social y cultural.diplomado en trabajo social.dos posgrados.profesor asociado universidad de lleida.

Yolanda Montero Plaza, Universitat de Lleida

Licenciada en antropología social y cultural.Diplomada en magisterioAsociada universidad de Lleida