Estrategias organizativas en la atención a la diversidad
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joaquín Gairín Sallán
L'autor exposa estratègies organitzatives que les institucions educatives poden portar a terme per educar en la diversitat, tot reconeixent les diferències existents entre l'alumnat escolaritzat. En una primera part presenta una anàlisi conceptual sobre la diversitat. A continuació fa una reflexió sobre la funcionalitat de les organitzacions escolars, tot analitzant els diferents estadis d'aquestes institucions, i dóna una visió general de les possibles formes d'atendre a la diversitat dins de les escoles. L'autor aporta mesures organitzatives per gestionar la diversitat d'alumnat, les quals afecten els plantejaments institucionals, les estructures i el sistema relacional dels centres. Com a conclusió, planteja que no existeix un únic model organitzatiu d'atendre la diversitat, sinó que s'han d'introduir diferents modificacions en la dinàmica organitzativa dels centres educatius per tal de donar-hi resposta.
Article Details
Com citar
Gairín Sallán, Joaquín. “Estrategias organizativas en la atención a la diversidad”. Educar, no. 22, pp. 239-67, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20693.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joaquín Gairín Sallán, Las comunidades virtuales de aprendizaje , Educar: 2006: Núm.: 37 La gestió del coneixement. La gestión del conocimiento
- Joaquín Gairín Sallán, David Rodríguez-Gómez, Cambio y mejora en las organizaciones educativas , Educar: 2011: Vol.: 47 Núm.: 1 Col·laborar per millorar en les organitzacions formatives
- Joaquín Gairín Sallán, Posibilidades y límites de los organigramas , Educar: 1984: Núm.: 6 Organización/Organització escolar
- Joaquín Gairín Sallán, Análisis de la interacción en comunidades virtuales , Educar: 2006: Núm.: 37 La gestió del coneixement. La gestión del conocimiento
- Joaquín Gairín Sallán, Preescritura , Educar: 1984: Núm.: 5 Educació/n pre-escolar
- Joaquín Gairín Sallán, Cambio de cultura y organizaciones que aprenden , Educar: 2000: Núm.: 27 Los retos de las nuevas organizaciones educativas
- Joaquín Gairín Sallán, El objeto de la organización escolar , Educar: 1988: Núm.: 14-15 Epistemiologia de l'educació
- Joaquín Gairín Sallán, Anna Díaz Vicario, Manuel Rosales Acín, Xavier Sentinella Soler, L’autoavaluació per a la millora de la seguretat integral en centres educatius , Educar: Vol. 50 Núm. 2 (2014): La seguretat com a factor clau a les organitzacions educatives
- Joaquín Gairín Sallán, La calidad, un concepto controvertido , Educar: 1999: Núm.: 24 A propòsit de "La qualitat en educació"
- Joaquín Gairín Sallán, El departamento de orientación desde la perspectiva de la organización escolar , Educar: 1985: Núm.: 8 Orientació/n educativa