Referències
Cangas, A. J.; López, A.; Orta, A.; Gallego, J.; Alias, A.; Soriano, C.; Piedra, J. A.; (2017). "Inclúyete": Programa socioeducativo e inclusivo para personas con Trastorno Mental Grave y estudiantes en la Universidad de Almería. Edupsykhé, Revista de Psicología y Psicopedagogía, 16, 86-97.
Ceballos, I.; Casanovas, R. (2017). La función y el valor del deporte en AVIFES. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 65, 124-140.
Galán, D.; Moraleda, A.; Cangas, A. J.; López, A. (2020). El espacio como herramienta terapéutica. Comparativa entre dos programas de actividad física con personas con Trastorno Mental Grave. Revista Estilos de Aprendizaje. [En prensa].
Galán Casado, D.; Castillo Algarra, J.; García Tardón, B. (2020). Deporte e inclusión social en personas con trastorno mental grave (TMG). Psychology, Society & Education, 12(1), 71-83.
García-Pérez, O.; Peña-Calvo, J. V.; Torío-López, S. (2016). Atención socioeducativa y trastorno mental severo: la vivienda como base de intervención. Convergencia, 23(72), 171-197.
López-Pardo, A. (2014). Deporte en personas con trastornos mentales graves: buenas prácticas en Europa. En Cangas, A. J.; Gallego, J.; Navarro, N (Coords). Libro de actas del II Congreso nacional de sensibilización al estigma social en salud mental y III Congreso Internacional de Actividad Física y Deporte Adaptado. Vol I. Estigma, Deporte y Salud Mental (p. 1-11). Granada: Alborán Editores.
Moraleda, Á.; Galán-Casado, D.; Cangas, A. J. (2019). Reducing Self-Stigma in People with Severe Mental Illness Participating in a Regular Football League: An Exploratory Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(19), 3599. MDPI AG. Recuperado en: https://doi.org/10.3390/ijerph16193599
Mullor, D.; Gallego, J.; Cangas, A. J.; Aguilar-Parra, J. M.; Valenzuela, L.; Mateu, J. M. López-Pardo, A. (2017). Efectividad de un programa de actividad física en personas con trastorno mental grave. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 17 (67), 507-521.
Mullor, D.; Cangas, A. J.; Gallego, J.; Aguilar, J. M.; Rosado, A.; López, A. (2019). A longitudinal study about the impact of an inclusive sports program in people with a diagnosis of schizophrenia. Psychosis, 11(1), 75-84.
Soundy, A.; Kingstone, T.; Coffee P. (2012). Understanding the psychosocial process of physical activity for individuals with severe mental illness: a meta-ethnography. En L’Abate L (Ed.). Mental illness 2. (1-20). Croatia: Intech.
Stubbs, B.; Chen, L. J.; Chung, M. S.; Ku, P. W. (2017). Physical activity ameliorates the association between sedentary behavior and cardiometabolic risk among inpatients with schizophrenia: a comparison versus controls using accelerometry. Comprehensive psychiatry, 74, 144-150.
Vancampfort, D.; Knapen, J.; De Hert, M.; Van Winkel, R.; Deckx, S.; Maurissen, K.; Peuskens, J.; Simons, J.; Probst, M. (2009). Cardiometabolic effects of physical activity interventions for people with schizophrenia. Phys Ther Rev, 14, 388 –398.
Vancampfort, D.; Firth, J.; Schuch, F. B.; Rosenbaum, S.; Mugisha, J.; Hallgren, M.; Carvalho, A. F. (2017). Sedentary behavior and physical activity levels in people with schizophrenia, bipolar disorder and major depressive disorder: a global systematic review and meta‐analysis. World Psychiatry, 16(3), 308-315.
Villegas, I.; López, J.; Martínez, A. B.; Villegas, J. A. (2005). Obesidad y síndrome metabólico en pacientes con esquizofrenia. Psiquiatría Biológica, 12, 1-6.
Drets
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.
(c) Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull, 2020
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull