Resum
Aquest estudi explora l’interès d’un grup d’estudiants en la formació en competències espirituals i fortaleses personals, així com el seu nivell de competència autopercebuda. Estudiants del Grau en Treball Social de la Universitat de Granada (N = 208, 88.9% dones, 11,1% homes, edat mitjana = 21) van respondre a un qüestionari compost per 18 competències seleccionades del qüestionari de Young, Cashwell, Wiggins-Frame i Belaire (2002), valorant (1) la importància d’aquestes competències per a la seva formació, i (2) el grau de formació autopercebuda. Aquestes es van contrastar amb (3) el desig de rebre formació en competències del seu pla d’estudis, així com (4) a conèixer aspectes teòrics, tècniques i procediments adreçatsa millorar fortaleses personals. Els resultats van mostrar un interès moderat dels estudiants per la formació en competències espirituals i fortaleses personals, particularment en aspectes pràctics i d’intervenció i en menor mesura en aspectes teòrics/reflexiusParaules clau
Referències
ANECA (2005). Libro Blanco. Título de Grado en Trabajo Social. Madrid: Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación.
Benavent, E. (2013). Espiritualidad y educación social. Barcelona: UOC.
Canda E.; R.; Furman, L. D. (1999). Spiritual Diversity in Social Work Practice: The Hearth of Helping. New York: The Free Press.
Canda, E. R.; Furman, L. D. (2010). Spiritual diversity in social work practice: The heart of helping (2nd ed.). New York: Oxford University Press.
Crisp, B. (2010). Spirituality and social work. Oxford: Routledge.
Cowlishaw, S.; Niele, S.; Teshuva, K.; Browning, C.; Kendig, H. (2014). Older adults spirituality and life satisfaction: a longitudinal test of social support and sense of coherence as mediating mechanisms. Ageing & Society,33(7), 1-20.
Furness, S.; Gilligan, P. (2010). Social Work, Religion and Belief: Developing a Framework for Practice. British Journal of Social Work, 40(7), 2185-2202.
Gilligan, P.; Furness, S. (2006). The Role of Religion and Spirituality in Social Work Practice: Views and Experiences of Social Workers and Students. The British Journal of Social Work, 36, 617-637.
Gilligan P.; Furness, S. (2014). Religión y espiritualidad en la formación y la práctica del trabajo social en el Reino Unido. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 56, 31-46.
Giménez, A. V.; De Ieso, L. C. (2011). Territorio, diversidad cultural y religiosidad. Una perspectiva de Trabajo Social. Trabajo Social, 13, 143-152.
Giménez, A.; Pavón, P.; Rico, P. (2014). Lo emocional y lo espiritual en el Trabajo Social. Una aproximación holística al campo profesional. Margen, 74, 1-9.
Gray, M.; Coates, J. (2013). Changing values and valuing change: Toward an ecospiritual perspective in social work. International Social Work, 56(3),356-368.
Harrington, A. (2016). The importance of spiritual assessment when caring for older adults. Ageing & Society, 36, 1-16.
Hodge, D. R. (2013). Spirituality in social work. En Encyclopedia of social work [Online]. Retrieved from Http://so-cialwork.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780199975839.001.0001/acrefore-9780199975839 e-1084?rskey= qWZme6&result=1
Hodge, D. R. (2015). Spirituality and Religion among the General Public: Implications for Social Work Discourse. Social Work, 60, 219-227.
Husain, A.; Sherr, M. E. (2015). Introduction: Religion and Spirituality in Competency-Based Social Work practice. Social Work & Christianity, 42, 3-6.
Koenig, H. G. (2013). Spirituality in patient care: Why, how, when, and what (3rd ed.). West Conshohocken, PA: Templeton Press.
Koenig, H. G.; King, D. E.; Carson, V. B. (2012). Handbook of religion and health (2nd ed.). New York: Oxford University Press.
Oxhandler, H. K.; Pargament, K. (2014). Social Work Practitioners’ Integration of Clients’ Religion and Spirituality in Practice: A Literature Review. Social Work, 59, 271-279.
Peterson, C.; Seligman, M. E. P. (2004). Character Strengths and Virtues. A handbook and classification. New York: APA & Oxford University Press.
Russel, R. (1998). Spirituality and religion in graduate social work education. En E. R. Canda (Ed.), Spirituality in social work: New directions (pp.15-29). New York: Haworth Press.
Seinfeld, J. (2012). Spirituality in Social Work Practice. Clinical Social Work Journal, 40, 240-244.
Seitz, C. R. (2014). Utilizing a Spiritual Disciplines Framework for Faith Integration in Social Work: A Competency-Based Model. Social Work & Christianity, 41, 334-354.
Senreich, E. (2013). An Inclusive Definition of Spirituality for Social Work Education and Practice. Journal of Social Work Education, 49, 548-563.
Sheridan, M. (2009). Ethical issues in the use of spiritually based interventions in social work practice: What we are doing and why. Journal of Religion and Spirituality in Social Work, 28, 99–126.
Sue, D. W.; Sue, D. (2013). Counseling the culturally diverse: Theory and practice (6th ed.). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
Young, J. S.; Cashwell, C.; Wiggins-Frame, M.; Belaire, C. (2002). Spiritual and religious Competencies: A national Survey of CACREP-Accredited Programs. Counseling and Values, 47, 22-33.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull