Resum
Aquest text és fonamentalment una reflexió global sobre l'acompanyament des de la pràctica quotidiana, en part terapèutica, en part educativa, en part social, d'un recurs d'atenció concebut, pensat i practicat justament amb l'acompanyament com a eix central de la seva organització i del seu sentit de ser. És escrit com una reflexió d'anada i tornada. D'anada, perque dóna compte del per que de l'acompanyament. De tornada, perque hom vol traspassar al leclor reflexions validades, criteris sobre l'acompanyament que han viscut diferents persones i professionals.Paraules clau
Referències
Fantova, F (Coord) (2005), Definición de servicios de responsabilidad foral en el ámbito de la inserción social. Diputación Foral de Bizkaia.
Fantova, F (Coord) (2008), El acompañamiento en los servicios sociales. Notas de una jornada. En www.fantova.net
Funes J y Raya, E (2001), El acompañamiento y los procesos de incorporación social. Gobierno Vasco. Sense publicar.
Izangai Elkartea (2000,2003,2004), Memoria Programa de Incorporación Social Izangai. Bilbao
Martinez, N i altres (2002), Manual de Buenas prácticas de los Centros de día de Bizkaia. Publicado en Cuadernos sobre servicios sociales especializados e inserción social. Diputación Foral de Bizkaia y en http://www.gizartegaiak.ejgv.net/GizarteGaiakContenidos/pdf/Manual_ultimo.PDF
Perez Eransus, Begoña (2004), El acompañamiento social como herramienta de lucha contra la exclusión. Revista Documentación Social, núm 134, p. 89-108
Planella, Jordi (2003), Fonaments per a una pedagogía de l'äcompanyament en la praxi de l'educació social. Revista Catalana de Pedagogia [Societat Catalana de Pedagogia] Vol. 2 (2003), p. 13-33
Planella, Jordi (2003), De l'atenció a l'acompanyament social de la persona. Reflexions sobre un procés. Revista de Treball Social, núm. 169 (2003), p. 52-68
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull