Bolonya i els educadors i educadores socials. La visió del col·lectiu professional
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

López Zaguirre, Rafael; and Quetglas, Bernat. “Bolonya i els educadors i educadores socials. La visió del col·lectiu professional”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 40, pp. 30-44, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/165602.


Resum

L’article pretén fer un recorregut històric a partir de la implantació de la Diplomatura en Educació Social fins arribar a la posició i aportació del col·lectiu professional al procés iniciat amb l’acord de Bolonya que desembocarà en el nou títol de grau. El punt de partida són els tres objectius que les associacions professionals d’educadors es van plantejar a mitjan dels anys 80: Aconseguir el reconeixement formatiu, mitjançant l'establiment d'una formació universitària. Aconseguir el reconeixement professional, mitjançant la creació de col·legis professionals. Aconseguir el reconeixement dels educadors que històricament havien creat professió, mitjançant els processos d’habilitació professional i equivalències de titulacions.

Paraules clau

  • competències
  • diplomatura
  • moviment associatiu i col·legial
  • nou títol de grau
  • perfil dels educadors socials
PDF
PDF (Castellano)