Resum
L’article pretén fer un recorregut històric a partir de la implantació de la Diplomatura en Educació Social fins arribar a la posició i aportació del col·lectiu professional al procés iniciat amb l’acord de Bolonya que desembocarà en el nou títol de grau. El punt de partida són els tres objectius que les associacions professionals d’educadors es van plantejar a mitjan dels anys 80: Aconseguir el reconeixement formatiu, mitjançant l'establiment d'una formació universitària. Aconseguir el reconeixement professional, mitjançant la creació de col·legis professionals. Aconseguir el reconeixement dels educadors que històricament havien creat professió, mitjançant els processos d’habilitació professional i equivalències de titulacions.
Paraules clau
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull