El Pla de màrqueting i comunicació aplicats a les organitzacions socials
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Mora i Ticó, Pere. “El Pla de màrqueting i comunicació aplicats a les organitzacions socials”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 37, pp. 60-100, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/165579.


Resum

El marqueting és un element fonamental per al disseny i materialització d'uns serveis i productes adequats a les necessitats dels nostres usuaris. Es tracta d'aplicar una metodologia de treball que consta de diversos passos que anirem desenvolupant de forma progressiva. És una guia que posa en ordre la successiva informació que anem recollint sobre el nostre entorn més immediat. Un cop desenvolupat aquest procés de recollida d'informació, tindrem els elements suficients per prendre decisions estratègiques encaminades a definir un servei eficaç a un determinat segment de la població amb unes necessitats concretes.

Paraules clau

  • anàlisi interna
  • comercialització
  • comunicació
  • entorn
  • estudi de mercat
  • màrqueting
  • màrqueting directe
  • pla de comunicació
  • posicionament
  • preu
  • relacions públiques
  • segmentació
  • serveis
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Aaker, O.A. (1987), Management estratégico del mercado. Barcelona. Editorial Hispano Europea.

Abascal, F. (2001), Como se hace un plan estratégico. La teoría del marketing estratégico. Madrid. ESIC.

Connors, T.D. (1998), Manual de las Organizaciones No Lucrativas. Volumen 1. Barcelona. Edicions Pleniluni.

Connors, T. D. (1998), Manual de las Organizaciones No Lucrativas. Volumen 2. Barcelona. Edicions Pleniluni. Chias, J. (1991), El mercado son personas. El marketing en las empresas de servicios. Madrid. Mc. Graw Hill.

Di Sciullo, J. (1993), Màrqueting i comunicació de les institucions. Barcelona Ed. Pleniluni. Col·lecció Animació Sociocultural..

Drucker, P. (1992), Dirección de instituciones sin fines de lucro. Buenos Aires. Ed. El Ateneo.

Drucker, P. (2000), Organitzacions sense ànim de lucre. Barcelona. Portic Biblioteca Oberta.

Guardia, R. (1991), Nunca vendas a un extraño. Marketing directo, hoy. Bilbao. Ed. Deusto.

Hague, P.N.; Jackson, P. (1992), Cómo hacer investigación de mercados. Bilbao. Ediciones Deusto.

Kotler, P. (1996), Dirección de Marketing. Barcelona. Prentice Hall.

Luna, L. M.; Hernández, F. (2001), Gestió Integral d'Entitats. Número 1. Organització interna. Ajuntament de Barcelona.

Makens, J.C. (1990), El Plan de Marketing. Cómo realizarlo en la empresa. Barcelona. Editorial Hispano Europea. Mitzberg, H. (2002), La estructuración de las organizaciones. Barcelona Editorial Ariel.

Porter, M.E. (2002), Estrategia competitiva. Técnicas para el Análisis de los Sectores Industriales y de la Competencia. México. CECSA.

Rovira, A. (1998), Comportamiento del consumidor. Madrid, Prentice Hall.

Vernis, A. (1998), La gestión de las Organizaciones No Lucrativas. Bilbao. Deusto.

Vernis, A. (2004), Los retos en la gestión de las Organizaciones No Lucrativas. Claves para el fortalecimiento institucional del tercer sector. Barcelona. Granica.