Resum
El marqueting és un element fonamental per al disseny i materialització d'uns serveis i productes adequats a les necessitats dels nostres usuaris. Es tracta d'aplicar una metodologia de treball que consta de diversos passos que anirem desenvolupant de forma progressiva. És una guia que posa en ordre la successiva informació que anem recollint sobre el nostre entorn més immediat. Un cop desenvolupat aquest procés de recollida d'informació, tindrem els elements suficients per prendre decisions estratègiques encaminades a definir un servei eficaç a un determinat segment de la població amb unes necessitats concretes.Paraules clau
Referències
Aaker, O.A. (1987), Management estratégico del mercado. Barcelona. Editorial Hispano Europea.
Abascal, F. (2001), Como se hace un plan estratégico. La teoría del marketing estratégico. Madrid. ESIC.
Connors, T.D. (1998), Manual de las Organizaciones No Lucrativas. Volumen 1. Barcelona. Edicions Pleniluni.
Connors, T. D. (1998), Manual de las Organizaciones No Lucrativas. Volumen 2. Barcelona. Edicions Pleniluni. Chias, J. (1991), El mercado son personas. El marketing en las empresas de servicios. Madrid. Mc. Graw Hill.
Di Sciullo, J. (1993), Màrqueting i comunicació de les institucions. Barcelona Ed. Pleniluni. Col·lecció Animació Sociocultural..
Drucker, P. (1992), Dirección de instituciones sin fines de lucro. Buenos Aires. Ed. El Ateneo.
Drucker, P. (2000), Organitzacions sense ànim de lucre. Barcelona. Portic Biblioteca Oberta.
Guardia, R. (1991), Nunca vendas a un extraño. Marketing directo, hoy. Bilbao. Ed. Deusto.
Hague, P.N.; Jackson, P. (1992), Cómo hacer investigación de mercados. Bilbao. Ediciones Deusto.
Kotler, P. (1996), Dirección de Marketing. Barcelona. Prentice Hall.
Luna, L. M.; Hernández, F. (2001), Gestió Integral d'Entitats. Número 1. Organització interna. Ajuntament de Barcelona.
Makens, J.C. (1990), El Plan de Marketing. Cómo realizarlo en la empresa. Barcelona. Editorial Hispano Europea. Mitzberg, H. (2002), La estructuración de las organizaciones. Barcelona Editorial Ariel.
Porter, M.E. (2002), Estrategia competitiva. Técnicas para el Análisis de los Sectores Industriales y de la Competencia. México. CECSA.
Rovira, A. (1998), Comportamiento del consumidor. Madrid, Prentice Hall.
Vernis, A. (1998), La gestión de las Organizaciones No Lucrativas. Bilbao. Deusto.
Vernis, A. (2004), Los retos en la gestión de las Organizaciones No Lucrativas. Claves para el fortalecimiento institucional del tercer sector. Barcelona. Granica.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull