Resum
Es canvis que s'estan manifestant en la societat de la informació tenen una incidència rellevant en l'educació escolar, i aquest és un fet que s'està evidenciant de moltes maneres: l'exclusió educativa de les minories ètniques, el conflicte a les aules, l'abandonament i el fracàs escolar. En aquest context, el paper de l'educador i educadora social també canvia ja que ha de fer front a noves problemàtiques i nous reptes. En aquest article pretenem explicar els trets bàsics de l'experiència de les Comunitats d'Aprenentatge i presentar quin és el seu estat actual.Paraules clau
Referències
Aubert A; García C. (2001), "Interactividad en el aula". Cuadernos de Pedagogía, n° 301, pp 20-24. Praxis. Barcelona.
Aubert, A; Duque, E; Fisas, M; Valls, R. (2004), Dialogar y Transformar. Pedagogía crítica del siglo XXI. Graó. Barcelona.
CREA. (1999), Cambio educativo y social. Teorías y prácticas que superan desigualdades. Jornades celebrades el 22 i 23 de novembre al Parc Científic de Barcelona.
Elboj, C; Puigdellívol, I; Soler, M; Valls, R. (2002), Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Graó. Barcelona.
Flecha, R. (1997), Compartiendo palabras. Paidós. Barcelona.
Freire, P. (1997), A la sombra de este árbol. El Roure. Barcelona.
Jaussi, M; Luna. (2002), "Comunidades de Aprendizaje: Transformar en lugar de Adaptar". Cuadernos de Pedagogía, n° 316. Setembre 2002, pp 39-41. Praxis. Barcelona.
Jaussi, M (coord.) et al. (2002), Comunidades de Aprendizaje en Euskadi. Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco. Donostia.
Sánchez Aroca, M. ( 1999), La Verneda-Sant Martí: a school where people dare to dream. Harvard educational Review, vol. 69, nº3, pp. 320-335. Harvard University. Cambridge.
Valls, R. (2000), Comunidades de aprendizaje. Una práctica educativa de aprendizaje dialógico para la sociedad de la información. Tesis doctoral no publicada.
Valls, R. (2003), "Els educadors i educadores socials a les comunitats d'aprenentatge". Quaderns d'Educació Social, pp 43-51. CEESC. Barcelona.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull