El teatre social
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Esterri, Núria. “El teatre social”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 28, pp. 67-81, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/165471.


Resum

Algunes opinions consideren que tot el teatre és social; i això és així perquè sense el grup no existeix, és un acte de comunicació entre persones: actors i públic. En alguns formats de teatre social, la divisió entre públic i actors es trenca expressament per a generar rerlexió i canvi. El teatre és un recurs que ens permet articular propostes d'expressió amb llenguatges ben diversos com la dansa, la plàstica, la música, l 'expressió corporal, oral i escrita, vinculades en un projecte comú en que els participants poden trobar el millor espai per a desenvolupar-se. Es presenten algunes experiències en les que es podrien emmarcar dins el que anomenem teatre social.

Paraules clau

  • comunicació
  • creació artística
  • democràcia cultural
  • educació
  • intervenció socioeducativa
  • llenguatge divers
  • violència
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Baldwin, C. Bidit, T. (2 002), Teatro de creación. Ed Ñaque.

Baldwin, C. (2003), Stage directing. Ed . Crowood .

Bercebal, F. ( 1995), Drama. un estadio intermedi o entre el juego y el teatro. Ed. Ñaque.

Boal, A. (2002), Juegos para actores y no actores. Alba Editorial.

Cassanelli, F. ( 1988), Gesticulant. 40 fitxes per fer teatre a l escola. Ed . Alioma. ´

Johnstone, K. (2002), Impro. Improvisación y el teatro. Ed . Cuatro Vientos.

Jara, J. (2000), El clown. un navegante de las emociones. Ed . Gráficas Olimpia , S.L.

Motos,T. Tejedo, F. ( 1999), Prácticas de dramatización. Ed. La avispa/Teoría y técnica teatral.

Laferriere, G. ( 1997), La pedagogía puesta en escena. Ed. Ñaque. Laferriere, G. ( 1997). Prácticas creativas para una enseñanza dinámica. Ed. Ñaque.

Poulter, C. (1987), Jugar al juego. Ed. Ñaque