Didàctica i educació social: una convivència plena de possibilitats?
PDF
PDF (Español (España))


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Parcerisa Aran, Artur; and Forés Miravalles, Anna. “Didàctica i educació social: una convivència plena de possibilitats?”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 25, pp. 69-81, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/165443.


Resum

The theme of this article is to analyse to "that extent there is a confluence between social teaching and social education. ldentifying the substance of teaching and what is merely incidental. A reflection above all about what teaching can contribute, and exploring the possibilities of teaching in and for social education. The article concludes with three examples of the use of teaching expertise in social education: Analysing and planning practice from the perspective of sequence: planning work in open environments and discovering enabling contexts as a teaching method.

Paraules clau

context capacitador, didàctica, eduació social, procés educatiu/procés d'ensenyança-aprenentatge, seqüència educativa capacitating contexto Teaching, social education, educational process, teachingleaming process, educational sequence Contexto capacitador, didáctica, educación social, proceso educalivo, proceso de enseñaza-aprendizaje, secuencia educativa
PDF
PDF (Español (España))

Referències

Ajuntament de Barcelona (2001), L" acció socioeducativa als Serveis Socials d 'Atenció Primaria de l'Ajuntament de Barcelona. Document policopiat.

Escoda, V.; Laín, c.; Moré, M. (2003), "Treballant històries de vida. Els records a través de la memòria de les persones grans" . Quaderns Socials de Formació, n. 14. Barcelona

Forés, A.; Vallvé, M. (2002), Quan didactica porta nom d ' educació social. Fundació Pere Tarrés. Barcelona.

Giné, N .. ; Parcerisa , A. (2003), Planificación y análisis de la práctica educativa. La secuencia formativa:fundamentos y aplicación. Graó. Barcelona.

Parcerisa , A. ( 1999), Didáctica en la educación social. Graó, Barcelona.

Sedó ( 1999), Treballant com a educadora o educador social. Pleniluni, Barcelona.