Resum
Thinking about relationships is as important as having theoretical knowledge of pedagogy, psychology or teaching. The author of the article considers that such a reflection encourages the process. This works both directly, in that it permits a helping relationship that is qualitatively more enabling for ther user, and indirectly, by enhancing the mental health of the social educator. All this is aimed at improving professional skills, not only by what we might call the instrumental improvement of tools (teaching and educational), but also by the study of the relational side of our profession. The best of relational strategies is the congruency, coherence and authenticity of the educator before the user.Paraules clau
Referències
Ajuriaguerra, J . ; Marcelli, D. ( 1996), Psicopatología del niño. Masson, Barcelona.
Baiget, J. (2003), " El somriure socioeducatiu" . Quaderns d' Educació Social, n. 3.
Bermúdez, .J. ( 1998), Psicología de la Personalidad . UNED, Madrid .
Cabré, V.; Castillo, J. A. (2003), " Les tensions inherents a l'exercici de la professió" Educació Social n. 23, pp. 45-56.
Jolonch , A. (2002) , " Educació i infancia en risco. Acció i r eflexió en l'àmbit social", article en que l'autora ens presenta el llibre de l mateix nom. Quaderns d' Educació Social, n. 3.
Lletjós, E.; Melción, E. ; Mulet, X. ( 1997). " Emmasrcament del PEl dins del treball tutorial" dins de les actes de les 1es Jornades Maria Rúbies de recerca i innovació pedagógica. Publicacions de la UdL.
Rodríguez Espinar, S. ( 1993), Teoría y práctica de la Orientación Educativa. PPU~ Barcelona .
Rojí, M. B. ( 1994), La E/1/revista Terapeut ica: Comunicación e Interacción en Psicoterapia. C uadernos de la UNED. Madrid. Rogers, C. R . ( 1994), El proceso de conver-tirse en persona. Paidós. Barcelona .
Romans, M.; Petrus, A.; Trilla , J . (2000), De profesión educador (a) social. Papeles de Pedagogía, Paidós. Barcelona.
Ruíz, J . A. (2003), Psicología de la Personalidad para psicopedagogos.
Sanz y Torres. Madrid Sala, E. ( 1995), " La Tutoria como instrumento de personalización de la intervención educativa en medio residencial", comunicació presentada al ler. Congrés Estatal d' Educació Social celebrat a Múrcia, I ' abril de 1995.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull