Límits i possibilitats de l'acció pedagògica en educació solcial
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Vilar Martín, Jesús et al. “Límits i possibilitats de l’acció pedagògica en educació solcial”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 25, pp. 10-28, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/165440.


Resum

In the following pages, a case is made for the need to analyse how the expression "educational action" is used. The aim of this argument is to construct some more or less precise limits that will make it easier to identify what we can expect of a service devoted to education. For the purposes of this analysis, we describe 6 traps that a professional and his or her team should avoid. Finally, we describe 6 perspectives from which a detailed knowledge can be gained of a service's educational potential.

Paraules clau

  • consciència
  • efectes
  • potencial educatiu
  • xarxa
  • trajectòria
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Ander-Egg, E. ( 1991): Inlroducción a la pla-nificación. S ig lo XXI de España Editores, S.A. Madrid . Deligny, F. ( 1979), " L'en fant combé", Nouvelle Revue de psychanalyse, 19,259-265. Dewey, J . (1997), Democracia y educación. Morata. Madrid. F ustie r, P. ( 1999), Le Iravail d' é quipe en inslilulion. Clinique de l' inslilUlion médico-sociale el ps)'chicllrique. Dunod. París. Makarenko, A.S. ( 1985), El poema pedagogico. Akal. Madrid. Martínez R., E. (1996), Cachorros de nadie. Madrid. Popular

Mcirieu, P. ( 1998), Frankenslein Educador. Laertes. Barcelona.

Meirieu, P. (2001), La opción de educar. Octaedro . Barcelona. Nuñez, V. ( 1999), Pedagogía social. Canas para navegar en el nuevo milenio. Santillana. Buenos Aires.

Pujol, P.; Riberas, G.; Vilar J . (2003), Disseny de les intervencions socioeducatives. Clarel. Barcelona. Trilla, J. ( 1986), La educación informal. PPU. Barcelona.

Vilar, J. (2001), " L'etica en la practica quotidiana de les professions socials". A Educació social. Revisla d' intervenció socioeducativa, n. 17. (pp. 10-27).