Resum
In the following pages, a case is made for the need to analyse how the expression "educational action" is used. The aim of this argument is to construct some more or less precise limits that will make it easier to identify what we can expect of a service devoted to education. For the purposes of this analysis, we describe 6 traps that a professional and his or her team should avoid. Finally, we describe 6 perspectives from which a detailed knowledge can be gained of a service's educational potential.Paraules clau
Referències
Ander-Egg, E. ( 1991): Inlroducción a la pla-nificación. S ig lo XXI de España Editores, S.A. Madrid . Deligny, F. ( 1979), " L'en fant combé", Nouvelle Revue de psychanalyse, 19,259-265. Dewey, J . (1997), Democracia y educación. Morata. Madrid. F ustie r, P. ( 1999), Le Iravail d' é quipe en inslilulion. Clinique de l' inslilUlion médico-sociale el ps)'chicllrique. Dunod. París. Makarenko, A.S. ( 1985), El poema pedagogico. Akal. Madrid. Martínez R., E. (1996), Cachorros de nadie. Madrid. Popular
Mcirieu, P. ( 1998), Frankenslein Educador. Laertes. Barcelona.
Meirieu, P. (2001), La opción de educar. Octaedro . Barcelona. Nuñez, V. ( 1999), Pedagogía social. Canas para navegar en el nuevo milenio. Santillana. Buenos Aires.
Pujol, P.; Riberas, G.; Vilar J . (2003), Disseny de les intervencions socioeducatives. Clarel. Barcelona. Trilla, J. ( 1986), La educación informal. PPU. Barcelona.
Vilar, J. (2001), " L'etica en la practica quotidiana de les professions socials". A Educació social. Revisla d' intervenció socioeducativa, n. 17. (pp. 10-27).
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull