Resum
Participation is at the root of today' s social system. Yet in order Jor it to take place, three prior conditions must exist: moti va ti on (wanting to participate); training (knowing how to participate): and organisation (being able to participate). Making reference to participation of the Gypsy people in the associative movement implies examining the motivations of Gypsy men and women to do so. At the same time, it implies examination of the training of Gypsies and the organisation inherent to their community to carry out this task, their group communication and cohesion, and associative operations. The objective of this artide is to reach conclusions on these questions from an intercultural stand point.Paraules clau
Referències
Cortés Tirado, L.; García González, H. El Movimiento Asociativo Gitano: retos de futuro. A Demófilo, n. 30. Los Gitanos Andaluces. 2ºT 1999. Ed. Fundación Machado.
DD.AA. Cap[tulo II: Asociacionismo y estructura social. A Los Gitanos en la Historia y la cultura. Actas de un Congreso. Ed. Consejería de Trabajo y Asuntos Sociales de la Junta de Andalucía. Delegación Provincial de Granada. Granada, 1995.
Equipo Claves. Aprendiendo a organizar nuestra Asociación. Ed. Popular, S.A. Madrid. 1994.
Ley Orgánica 1/2002, de 22 de marzo, reguladora del derecho de asociación. (BOE n. 73, de 26 de març de 2002). Puig, Toni. La Ciudad de las Asociaciones. Ed. Popular, S.A. Madrid, 1994.
Sánchez Alonso, M. Lo Participación. Metodología y Práctica. Ed. Popular, S. A. Madrid, 1991.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull