Resum
En el momento de reflexionar sobre los límites a las puertas abiertas, el punto de partido ha de ser las características con que se ha de desarrollar la medida de internamiento, en los casos que, por las circunstancias y las necesidades del menor y la gravedad del delito, deba aplicarse.
Pero cuando hablamos de los límites a las puertas abiertas ¿qué aspectos deberías tenerse en cuenta dentro de este marco normativo?
En este sentido, debemos señalar la discriminación, la desjudicialización, la remisión, la diversificación y la intervención judicial mínima que, una vez relacionadas pueden configurar una legislación que pueda dar una respuesta adecuada a los menores infractores.
Referències
Cohen, S. (1988) Visiones de controll social. PPU. El sistema penal.
Gausachs Bel, R. ( 1998) La mesura d 'internament en centre educatiu. A Temps d'educació, 19. Ir semestre. Divisió de Ciencies de l'Educació. Universitat de Barcelona.
Giménez-Salinas Colomer, E. ( .... ) La justicia de menores en el siglo XX. Una gran incógnita.
Soler Roque, C.; Gimeno Vidal, R. ( 1997) Els programes de mediació i reparació. L'experiencia a Catalunya. A Justiforum, 8. Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada. Departament de Justícia. Generalitat de Cata lunya. (1989) Convenció deis drets deis nens. Nacions Unides.
( 1985) Regles Mínimes de les Nacions Unides per a l 'Administració de la Justícia de Menors. ( Regles de Beijing). Nacions Unides.
(1987) Recomanacions del Comité de Ministres del Consell d 'Europa als Estats Membres sobre les reaccions a la delinqüència juvenil. R (87) 20. Consell d ' Europa.
(1987) Regles Mínimes de les Nacions Unides per a la protecció dels menors privats de llibertat. Nacions Unides.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull