Una Propuesta de innovación docente para enseñar historia de la renovación pedagógica en la universidad
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Sara Ramos Zamora
Francisco Javier Pericacho Gómez
La història de la renovació pedagògica espanyola es nodreix d'un heterogeni nombre
de pensadors, escoles, moviments de professors i iniciatives de tot tipus que han
representat una forma diferent d'abordar els processos educatius i d'entendre la institució
escolar. Així doncs, la renovació pedagògica s'ha presentat sempre al llarg de la
història com una actitud innovadora, crítica i de fort compromís pedagògic i social
per part dels sectors més crítics de la comunitat educativa. Amb el present article
exposem l'experiència i proposta metodològica desenvolupades durant quatre anys en
l'ensenyament de la història de la renovació pedagògica dins de l'assignatura: Història i Corrents Internacionals de l'Educació. Aquesta experiència didàctica docent, que ha
tingut el suport institucional de diversos projectes d'Innovació i Millora de la Qualitat
Docent de la UCM, posa de manifest els assoliments aconseguits durant els cursos
2010-11, 2011-12, 2012-13 i 2013-14 i representa, en definitiva, la recerca de noves
metodologies en l'ensenyament de la història de l'educació. En coherència, s'ha pretès
connectar la història, el present i el futur educatiu de la renovació pedagògica, atorgant
als estudiants un ampli protagonisme en el procés d'aprenentatge, afavorint, en
definitiva, la dinamització crítica dels continguts.
de pensadors, escoles, moviments de professors i iniciatives de tot tipus que han
representat una forma diferent d'abordar els processos educatius i d'entendre la institució
escolar. Així doncs, la renovació pedagògica s'ha presentat sempre al llarg de la
història com una actitud innovadora, crítica i de fort compromís pedagògic i social
per part dels sectors més crítics de la comunitat educativa. Amb el present article
exposem l'experiència i proposta metodològica desenvolupades durant quatre anys en
l'ensenyament de la història de la renovació pedagògica dins de l'assignatura: Història i Corrents Internacionals de l'Educació. Aquesta experiència didàctica docent, que ha
tingut el suport institucional de diversos projectes d'Innovació i Millora de la Qualitat
Docent de la UCM, posa de manifest els assoliments aconseguits durant els cursos
2010-11, 2011-12, 2012-13 i 2013-14 i representa, en definitiva, la recerca de noves
metodologies en l'ensenyament de la història de l'educació. En coherència, s'ha pretès
connectar la història, el present i el futur educatiu de la renovació pedagògica, atorgant
als estudiants un ampli protagonisme en el procés d'aprenentatge, afavorint, en
definitiva, la dinamització crítica dels continguts.
Article Details
Com citar
Ramos Zamora, Sara; and Pericacho Gómez, Francisco Javier. “Una Propuesta de innovación docente para enseñar historia de la renovación pedagógica en la universidad”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 65-88, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/299848.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Sara Ramos Zamora, Carmen Colmenar Orzaes, Mujeres rurales y capacitación profesional en el franquismo a través de la prensa femenina (1939-1959) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 24: (juliol - desembre 2014)
- Carmen Colmenar Orzaes, Teresa Rabazas Romero, Sara Ramos Zamora, La representación social de la educación en las escuelas madrileñas de Patronato en el franquismo (1950-1970) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)