Mujeres rurales y capacitación profesional en el franquismo a través de la prensa femenina (1939-1959)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Sara Ramos Zamora
Carmen Colmenar Orzaes
El present article pretén abordar l'estudi de les iniciatives d'educació no formal
dutes a terme per la Secció Femenina (SF) durant el franquisme a través de la
premsa femenina, concretament les revistes Y, Medina, Teresa i Consigna. Així mateix s'analitza com va ser la recepció d'aquestes activitats formatives empreses en el medi
rural, a través de la premsa periòdica custodiada als arxius de la SF corresponents
a gran part de la geografia espanyola, centrant-nos en les iniciatives realitzades pel
cos de divulgadores sanitariorurals i de les instructores rurals. Ambdues van ser
responsables directes en la dinamització i capacitació de les dones camperoles en les
tasques domèstiques, maternals i agropecuàries. Concretament, les instructores rurals
van exercir la seva activitat laboral en les càtedres ambulants, granges escola i llars
rurals, camp d'acció en el qual centrarem el nostre estudi.
dutes a terme per la Secció Femenina (SF) durant el franquisme a través de la
premsa femenina, concretament les revistes Y, Medina, Teresa i Consigna. Així mateix s'analitza com va ser la recepció d'aquestes activitats formatives empreses en el medi
rural, a través de la premsa periòdica custodiada als arxius de la SF corresponents
a gran part de la geografia espanyola, centrant-nos en les iniciatives realitzades pel
cos de divulgadores sanitariorurals i de les instructores rurals. Ambdues van ser
responsables directes en la dinamització i capacitació de les dones camperoles en les
tasques domèstiques, maternals i agropecuàries. Concretament, les instructores rurals
van exercir la seva activitat laboral en les càtedres ambulants, granges escola i llars
rurals, camp d'acció en el qual centrarem el nostre estudi.
Article Details
Com citar
Ramos Zamora, Sara; and Colmenar Orzaes, Carmen. “Mujeres rurales y capacitación profesional en el franquismo a través de la prensa femenina (1939-1959)”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 24, pp. 135-71, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/282652.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Sara Ramos Zamora, Francisco Javier Pericacho Gómez, Una Propuesta de innovación docente para enseñar historia de la renovación pedagógica en la universidad , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 26 (juliol - desembre 2015)
- Carmen Colmenar Orzaes, Teresa Rabazas Romero, Sara Ramos Zamora, La representación social de la educación en las escuelas madrileñas de Patronato en el franquismo (1950-1970) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)