La Trampa de Rousseau. O com es pot saltar del convencionalisme al civisme
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Anna Gómez Mundó
Antonieta Carreño i Aguilar
En aquest text es presenta una lectura de Rousseau des de la seva dimensió política
i sota una perspectiva d'actualitat. Amb una aproximació a la concepció i l'argumentació
dels elements que conformen el projecte polític en l'obra El contracte social això
és, justícia, moral i raó les autores pensen a fons la modernitat des de l'assumpció
del convencionalisme cívic liberal. L'espai públic és, doncs, l'eix que permet desgranar els arguments que condicionen un ésser humà que es desplega molt més enllà de la
naturalesa i que donen sentit a una educació conscient d'una de les seves finalitats
intrínseques més rellevants.
i sota una perspectiva d'actualitat. Amb una aproximació a la concepció i l'argumentació
dels elements que conformen el projecte polític en l'obra El contracte social això
és, justícia, moral i raó les autores pensen a fons la modernitat des de l'assumpció
del convencionalisme cívic liberal. L'espai públic és, doncs, l'eix que permet desgranar els arguments que condicionen un ésser humà que es desplega molt més enllà de la
naturalesa i que donen sentit a una educació conscient d'una de les seves finalitats
intrínseques més rellevants.
Article Details
Com citar
Gómez Mundó, Anna; and Carreño i Aguilar, Antonieta. “La Trampa de Rousseau. O com es pot saltar del convencionalisme al civisme”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 19, pp. 55-69, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/257864.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Raquel de la Arada Acebes, Conrad Vilanou i Torrano, Antonieta Carreño i Aguilar, Lectura pedagògica de la novetat cristiana. Una aproximació a través de la filosofia de l'educació de Joaquim Xirau i Octavi Fullat , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 23: (gener-juny 2014)
- Pilar Prat Viñolas, Anna Gómez Mundó, Josep Casanovas Prat, Isabel Carrillo Flores, Núria Padrós Tuneu, Eulàlia Collelldemont Pujadas, L'educació representada als documentals de propaganda a Espanya (1914-1939) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 31 (gener-juny 2018)