L’elaboració del concepte de substància química al llarg de l’educació secundària. De les propietats d’una substància a la seva composició i estructura
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aureli Caamaño
Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química
El concepte de substància química és un dels conceptes bàsics del currículum de química de l’educació secundària. La construcció d’aquest concepte es realitza a partir de conceptes com homogeneïtat, propietat característica, identitat química, composició elemental, estructura i interacció. El present article presenta una proposta de progressió d’aprenentatge del concepte de substància química mitjançant l’elaboració d’una sèrie de models macroscòpics, mesoscòpics, atomicomoleculars i electrònics.
Article Details
Com citar
Caamaño, Aureli. “L’elaboració del concepte de substància química al llarg de l’educació secundària. De les propietats d’una substància a la seva composició i estructura”. Educació química, no. 28, pp. 12-20, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/407743.
Biografia de l'autor/a
Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química
És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ.Articles més llegits del mateix autor/a
- Aureli Caamaño, Tipos de reacciones químicas , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Aureli Caamaño, Josep Corominas, Modelització macroscòpica dels canvis físics i químics. Un diàleg constant entre observació, interpretació, experimentació i argumentació , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Jordi Cuadros, Fina Guitart, Aureli Caamaño, Pere Grapí, Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat de la SCQ (2015-2020): una anàlisi reflexiva , Educació química: Núm. 26 (2020)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, L’ensenyament del concepte element químic i de la taula periòdica a l’educació secundària , Educació química: Núm. 25 (2019)
- Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño, Editorial , Educació química: Núm. 25 (2019)
- Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño, Presentació de la monografia: «Treballs de recerca de batxillerat» , Educació química: Núm. 26 (2020)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, Editorial , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Aureli Caamaño, Pere Grapí, Fina Guitart, Monografia: «Substància química» , Educació química: Núm. 28 (2021)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, Presentació de la monografia: 30 números d’Educació Química EduQ , Educació química: Núm. 30 (2022)
- Aureli Caamaño, Energía, espontaneidad y equilibrio - Ressenya , Educació química: Núm. 30 (2022)