L’elaboració del concepte de substància química al llarg de l’educació secundària. De les propietats d’una substància a la seva composició i estructura

Main Article Content

Aureli Caamaño
El concepte de substància química és un dels conceptes bàsics del currículum de química de l’educació secundària. La construcció d’aquest concepte es realitza a partir de conceptes com homogeneïtat, propietat característica, identitat química, composició elemental, estructura i interacció. El present article presenta una proposta de progressió d’aprenentatge del concepte de substància química mitjançant l’elaboració d’una sèrie de models macroscòpics, mesoscòpics, atomicomoleculars i electrònics.

Article Details

Com citar
Caamaño, Aureli. “L’elaboració del concepte de substància química al llarg de l’educació secundària. De les propietats d’una substància a la seva composició i estructura”. Educació química, no. 28, pp. 12-20, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/407743.
Biografia de l'autor/a

Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química

És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ.

Articles més llegits del mateix autor/a

<< < 1 2