La filosofia i la història de la química en relació amb l’educació química
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aureli Caamaño
Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química
José Antonio Chamizo
Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México
Pere Grapí Vilumara
Institut d’Història de la Ciència. UAB
-
Article Details
Com citar
Caamaño, Aureli et al. “La filosofia i la història de la química en relació amb l’educació química”. Educació química, no. 29, pp. 4-6, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/407753.
Biografies de l'autor/a
Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química
És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la UniversitatPompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ.José Antonio Chamizo, Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México
Doctor en química organometàl·lica per la Universityof Sussex. Des de 1977 és professor de la Facultat de Química i de l’Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha publicat més de 200 articles, capítols en llibres i llibres arbitrats, sobre química, educació, història, filosofia i divulgació de les ciències pels quals ha rebut diversos premis d’institucions nacionals i internacionals.Pere Grapí Vilumara, Institut d’Història de la Ciència. UAB
Llicenciat en ciències químiques (UB) i doctor en filosofia i lletres –Programa Història de la Ciència–(UAB). Ha estat catedràtic de física i química d’ensenyament secundari. Les seves principalsàrees de recerca en història de les ciències són la química de finals del segle xviii i principis del seglexix, i les relacions entre la història de la ciència i l’ensenyament.Articles més llegits del mateix autor/a
- Aureli Caamaño, Tipos de reacciones químicas , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Aureli Caamaño, Josep Corominas, Modelització macroscòpica dels canvis físics i químics. Un diàleg constant entre observació, interpretació, experimentació i argumentació , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Jordi Cuadros, Fina Guitart, Aureli Caamaño, Pere Grapí, Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat de la SCQ (2015-2020): una anàlisi reflexiva , Educació química: Núm. 26 (2020)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, L’ensenyament del concepte element químic i de la taula periòdica a l’educació secundària , Educació química: Núm. 25 (2019)
- Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño, Editorial , Educació química: Núm. 25 (2019)
- Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño, Presentació de la monografia: «Treballs de recerca de batxillerat» , Educació química: Núm. 26 (2020)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, Editorial , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Aureli Caamaño, Pere Grapí, Fina Guitart, Monografia: «Substància química» , Educació química: Núm. 28 (2021)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, Presentació de la monografia: 30 números d’Educació Química EduQ , Educació química: Núm. 30 (2022)
- Aureli Caamaño, Energía, espontaneidad y equilibrio - Ressenya , Educació química: Núm. 30 (2022)