La filosofia i la història de la química en relació amb l’educació química

Main Article Content

Aureli Caamaño
José Antonio Chamizo
Pere Grapí Vilumara
-

Article Details

Com citar
Caamaño, Aureli et al. “La filosofia i la història de la química en relació amb l’educació química”. Educació química, no. 29, pp. 4-6, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/407753.
Biografies de l'autor/a

Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química

És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la UniversitatPompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ. 

José Antonio Chamizo, Instituto de Investigaciones Filosóficas, UNAM. México

Doctor en química organometàl·lica per la Universityof Sussex. Des de 1977 és professor de la Facultat de Química i de l’Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha publicat més de 200 articles, capítols en llibres i llibres arbitrats, sobre química, educació, història, filosofia i divulgació de les ciències pels quals ha rebut diversos premis d’institucions nacionals i internacionals.

Pere Grapí Vilumara, Institut d’Història de la Ciència. UAB

Llicenciat en ciències químiques (UB) i doctor en filosofia i lletres –Programa Història de la Ciència–(UAB). Ha estat catedràtic de física i química d’ensenyament secundari. Les seves principalsàrees de recerca en història de les ciències són la química de finals del segle xviii i principis del seglexix, i les relacions entre la història de la ciència i l’ensenyament.