Mariano Andreu. Del ballet de Don Juan de Gluck a la versió teatral de Montherlant
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Resum
Aquest estudi presenta un artista que va tenir un llarg recorregut en el disseny de vestuarii decorats per ballet i teatre. Mariano Andreu va recrear fidelment en la seva obra,concretament en el tema de Don Juan, l’ambient de l’argument i de la composició musical. L’any 1936, al cim de la seva trajectòria artística, participà en l’escenificació del Don Juan de Ch.W. Gluck pel Ballet de Monte-Carlo, un vell romanç castellà que reprendrà com a dissenyador en l’obra teatral d’ Henry de Montherlant el 1958.
Resumen:
Mariano Andreu. Del ballet de Don Juan de Gluck a la versión teatralde Montherlant
Este estudio presenta un artista que tuvo un largo recorrido en el diseño de vestuario y decorados para ballet y teatro. Mariano Andreu recreó fielmente en su obra, concretamente en el tema de Don Juan, el ambiente del argumento y de la composición musical. En el año 1936, en la cima de su trayectoria artística, colaboró en el Don Juan de Ch.W. Gluck para el Ballet de Monte-Carlo, un viejo romance castellano que retomará como diseñador en la obra teatral de Henry de Montherlant en 1958.
Abstract:
Mariano Andreu. From the ballet of Don Juan by Gluck to the theatrical version of Montherlant
This study presents an artist who had a long history of designing costumes and sets for ballet and theatre. Mariano Andreu faithfully recreated in his work, specifically on the subject of Don Juan, the atmosphere of the story and musical composition. In 1936, at the peak of his career, he collaborated in the Don Juan of Ch.W.Gluck for the Ballet Monte-Carlo, an old Castilian romance that he will return to as a designer in the play by Henry Montherlant in 1958.
Article Details
(c) Emblecat Edicions, 2022
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Esther Garcia-Portugués, Salome y Elektra de Richard Strauss en Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 3 (2014)
- Esther Garcia-Portugués, El Realismo en Cataluña en las primeras décadas del siglo XX. Sitges, Valls y Olot , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Andreu Vilasís i l'esmalt català a nivell internacional , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Mala praxis: la manipulación en obras de Mariano Andreu , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 5 (2016)
- Esther Garcia-Portugués, El El Retablo del Diluvio de Daniel Ogier en Santillana del Mar , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, La lidia de toros, antecedentes en Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 2 (2013)
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu i el seu domini en les tècniques del gravat , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 6 (2017)
- Esther Garcia-Portugués, La imagen de Fernando VII en Sabadell y Terrasa , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 1 (2012)
- Esther Garcia-Portugués, Jaume Plensa en el Museu d’Art Contemporani de Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Jordi Herrera, artista-cocinero. GUSTART , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 8 (2019)