La lidia de toros, antecedents a Barcelona
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Resum:
L’afecció als toros nasqué entre els barcelonins a partir de 1802, quan el rei Carles IV visità la ciutat i es construí la primera plaça de fusta dedicada a la festa a la Barceloneta. Els testimonis recollits permeten establir la hipòtesi que, amb anterioritat a aquest any, la lidia de toros no formava part de la tradició, tot i que era coneguda a través de la seva representació en la ceràmica, en ombres xinesques, en alguna corrida puntual feta a la ciutat i per referència en espectacles ambulants afins que venien a Barcelona. Abans d’aquesta arribada reial, la història remet a l’època medieval quan Joan I tancà la plaça del Rei per a una funció de toros, esdeveniment que ha de ser considerat un cas aïllat a la ciutat Comtal quan, en canvi, era un tipus de festa molt arrelada a la tradició castellana.
Article Details
(c) Emblecat Edicions, 2022
Articles més llegits del mateix autor/a
- Esther Garcia-Portugués, Salome y Elektra de Richard Strauss en Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 3 (2014)
- Esther Garcia-Portugués, El Realisme a Catalunya en les primeres dècades del segle XX. Sitges, Valls i Olot , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Andreu Vilasís i l'esmalt català a nivell internacional , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Mala praxis: la manipulación en obras de Mariano Andreu , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 5 (2016)
- Esther Garcia-Portugués, El El Retaule del Diluvi de Daniel Ogier a Santillana del Mar , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu i el seu domini en les tècniques del gravat , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 6 (2017)
- Esther Garcia-Portugués, La imatge de Ferran VII a Sabadell i Terrassa , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 1 (2012)
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu. Del ballet de Don Juan de Gluck a la versió teatral de Montherlant , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Jaume Plensa al Museu d’Art Contemporani de Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Jordi Herrera, artista-cocinero. GUSTART , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 8 (2019)