La imatge de Ferran VII a Sabadell i Terrassa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Resum:
Ferran VII i Maria Josefa de Saxònia, després de consolidar la seva sobirania en terres catalanes, van decidir emprendre el seu viatge de retorn a la capital d'Espanya. Els reis van partir el 4 abril de 1828 de Barcelona cap a Saragossa, i es van aturar a Sabadell i Terrassa, dues localitats conegudes per la seva indústria tèxtil. Els compliments i festes dels seus pobladors van donar contínues mostres de fidelitat als monarques, seguint les pautes protocolàries molt similars a les que es van oferir a Barcelona. No obstant això, ambdues ciutats es van distingir per les exposicions de les seves manufactures i per les mostres d'afecte als reis, els quals van visitar les seves fàbriques interessant-se en com afavorir-les pel bé de l'Estat.
Resumen:
La imagen de Fernando VII en Sabadell y Terrasa
Fernando VII y Maria Josefa de Sajonia después de consolidar su soberanía en tierras catalanas decidieron emprender su viaje de regreso a la capital de España. Partieron el 4 de abril de 1828 de Barcelona hacia Zaragoza, deteniéndose en Sabadell y Terrasa, dos localidades conocidas por su industria textil. Los agasajos y festejos de sus pobladores dieron continuas muestras de fidelidad a los monarcas, siguiendo unas pautas protocolarias muy similares a las que se desarrollaron en Barcelona. No obstante, ambas ciudades se distinguieron por las exposiciones de sus manufacturas y por las muestras de afecto a los Reyes, los cuales visitaron sus fábricas interesándose en cómo favorecerlas por el bien del Estado.
Article Details
(c) Emblecat Edicions, 2022
Articles més llegits del mateix autor/a
- Esther Garcia-Portugués, Salome y Elektra de Richard Strauss en Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 3 (2014)
- Esther Garcia-Portugués, El Realisme a Catalunya en les primeres dècades del segle XX. Sitges, Valls i Olot , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Andreu Vilasís i l'esmalt català a nivell internacional , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Mala praxis: la manipulación en obras de Mariano Andreu , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 5 (2016)
- Esther Garcia-Portugués, El El Retaule del Diluvi de Daniel Ogier a Santillana del Mar , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, La lidia de toros, antecedents a Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 2 (2013)
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu i el seu domini en les tècniques del gravat , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 6 (2017)
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu. Del ballet de Don Juan de Gluck a la versió teatral de Montherlant , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Jaume Plensa al Museu d’Art Contemporani de Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Jordi Herrera, artista-cocinero. GUSTART , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 8 (2019)