L'Oratoire des Cordonniers de Daniel Ogier. Missatge i símbol d'una ciutat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Esther Garcia-Portugués
ArsNostrum
Resum:
L'experiència de Daniel Ogier en el món de l'espectacle com a decorador d'escenaris i dissenyador de vestuari el portà a concebre un art integrador en altres manifestacions artístiques. Creacions en les quals intervenen la música, l'arquitectura, l'escultura i la pintura, però sobretot el passat històric de l'edifici per configurar un nou ambient. A l'Oratoire des Cordonniers, situat al Musée International de la Chaussure, abans antic convent de la Visitació, conflueixen totes aquestes premisses que l'artista aprofita per reconstruir l'espai, ajudat de la música de Carolina Poncet, focalitzant en el retaule la síntesi de la història de la ciutat de Romans.
Paraules clau
Art, música, Daniel Ogier, Romans, Carolina Poncet, Musée International de la Chaussure, arte, art, music
Article Details
Com citar
Garcia-Portugués, Esther. “L’Oratoire des Cordonniers de Daniel Ogier. Missatge i símbol d’una ciutat”. EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat, no. 1, pp. 75-82, https://raco.cat/index.php/EMBLECAT/article/view/304903.
Drets
(c) Emblecat Edicions, 2022
Articles més llegits del mateix autor/a
- Esther Garcia-Portugués, Salome y Elektra de Richard Strauss en Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 3 (2014)
- Esther Garcia-Portugués, El Realisme a Catalunya en les primeres dècades del segle XX. Sitges, Valls i Olot , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, Andreu Vilasís i l'esmalt català a nivell internacional , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Mala praxis: la manipulación en obras de Mariano Andreu , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 5 (2016)
- Esther Garcia-Portugués, El El Retaule del Diluvi de Daniel Ogier a Santillana del Mar , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat
- Esther Garcia-Portugués, La lidia de toros, antecedents a Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 2 (2013)
- Esther Garcia-Portugués, La imatge de Ferran VII a Sabadell i Terrassa , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 1 (2012)
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu i el seu domini en les tècniques del gravat , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 6 (2017)
- Esther Garcia-Portugués, Mariano Andreu. Del ballet de Don Juan de Gluck a la versió teatral de Montherlant , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Núm. 4 (2015)
- Esther Garcia-Portugués, Jaume Plensa al Museu d’Art Contemporani de Barcelona , EMBLECAT, Estudis de la Imatge, Art i Societat: Vol. 1 Núm. 9 (2020): Emblecat