Contra la literatura assetjada: ficcions, obsessions i globalitzacions de la literatura xinesa

Main Article Content

Carles Prado-Fonts

La literatura xinesa del segle xx ha vist com la combinació entre, d'una banda, el cànon marcat pel realisme socialista a la Xina i, de l'altra, les aproximacions pròpies dels Estudis d'Àrea a Occident imposava una mirada limitada i una valoració parcial i esbiaixada de la seva complexitat. L'article defensa que és imprescindible recuperar la literarietat del text literari, apel·lant a la sofisticació i a la capacitat crítica dels lectors, com una estratègia fonamental per a alliberar la literatura xinesa del setge interpretatiu que la constreny. L'article analitza la interrelació de diversos aspectes -com ara la confusió entre realitat i ficció, les obsessions per les interpretacions en clau al·legòrica nacional o altres mecanismes de globalització i auto-orientalisme- que, de manera interrelacionada, determinen la producció i la circulació de la literatura xinesa moderna i contemporània dins del sistema literari global. La novel·la La fortalesa assetjada de l'escriptor Qian Zhongshu és un exemple paradigmàtic d'aquesta situació.

Paraules clau
Qian Zhongshu, literatura xinesa, globalització, orientalisme, auto-orientalisme

Article Details

Com citar
Prado-Fonts, Carles. “Contra la literatura assetjada: ficcions, obsessions i globalitzacions de la literatura xinesa”. Digithum, no. 10, https://raco.cat/index.php/Digithum/article/view/394999.

Articles més llegits del mateix autor/a