Contra la literatura assetjada: ficcions, obsessions i globalitzacions de la literatura xinesa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La literatura xinesa del segle xx ha vist com la combinació entre, d'una banda, el cànon marcat pel realisme socialista a la Xina i, de l'altra, les aproximacions pròpies dels Estudis d'Àrea a Occident imposava una mirada limitada i una valoració parcial i esbiaixada de la seva complexitat. L'article defensa que és imprescindible recuperar la literarietat del text literari, apel·lant a la sofisticació i a la capacitat crítica dels lectors, com una estratègia fonamental per a alliberar la literatura xinesa del setge interpretatiu que la constreny. L'article analitza la interrelació de diversos aspectes -com ara la confusió entre realitat i ficció, les obsessions per les interpretacions en clau al·legòrica nacional o altres mecanismes de globalització i auto-orientalisme- que, de manera interrelacionada, determinen la producció i la circulació de la literatura xinesa moderna i contemporània dins del sistema literari global. La novel·la La fortalesa assetjada de l'escriptor Qian Zhongshu és un exemple paradigmàtic d'aquesta situació.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0.
(c) Carles Prado-Fonts, 2008
Drets d'autor
Els continguts publicats a Digithum estan subjectes a una llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0, l'autor/a reté el copyright. Així doncs, es permet la còpia, distribució, comunicació pública, obres derivades i usos comercials dels continguts de la revista sempre que se'n citi la font (Digithum), l'autor de l'article i la institució que els publica (UOC, UdeA), tal com consta en la citació recomanada inclosa en cada article.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a Copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix sense exclusiva als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carles Prado-Fonts, Orientalisme: a trenta anys vista. Introducció , Digithum: Núm. 10 (2008)