Sobre el plagi acadèmic a Europa. Un enfocament analític basat en quatre estudis

Main Article Content

Vanja Pupovac
Lidija Bilic-Zulle
Mladen Petrovecki

Amb el desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), el plagi esdevé un problema cada cop més greu en la comunitat acadèmica. Segons els estudis sobre el plagi acadèmic elaborats en universitats de quatre països europeus diferents, l'índex de plagi entre els estudiants és considerablement alt i els estudiants majoritàriament passen per alt o permeten el plagi per la manca de coneixement, la manca de conseqüències o simplement perquè les TIC fan que el plagi sigui fàcil de cometre. Les conclusions dels estudis que es presenten en aquest article indiquen que cal introduir polítiques estrictes contra el plagi a les universitats. Pensem que s'hauria de captar l'atenció del públic sobre el problema del plagi, que s'hauria de debatre en altes esferes i que s'haurien d'aplicar mesures efectives contra el plagi. L'abast del plagi entre estudiants i les seves actituds envers el plagi reben influències de l'entorn cultural i també per l'escenari acadèmic. En comunitats multiculturals, com ara la comunitat europea, és necessari investigar i comparar el comportament acadèmic a diferents països per a establir estàndards equivalents en l'ensenyament arreu d'Europa.

Paraules clau
Europa, estudiants, males conductes acadèmiques, plagi, propietat intel·lectual

Article Details

Com citar
Pupovac, Vanja et al. “Sobre el plagi acadèmic a Europa. Un enfocament analític basat en quatre estudis”. Digithum, no. 10, https://raco.cat/index.php/Digithum/article/view/394992.