Formación e innovación docente en didáctica de la escritura basada en géneros en el grado de Maestro de Educación Primaria Formació i innovació docent en didàctica de l’escriptura basada en gèneres en el grau de Mestre en Educació Primària

Main Article Content

Isabel García-Parejo

En un marc de projectes d’innovació docent, l’estudiantat del grau d’Educació Primària de la Universidad Complutense de Madrid s’han format en la didàctica de l’escriptura basada en gèneres discursius (Genre Pedagogy). Així han desenvolupat la capacitat de reconèixer i analitzar els gèneres textuals propis de cada àrea del currículum, en espanyol i en anglès, de manera que poden planificar l’aprenentatge integrat de continguts i de llengua a partir de la lectura i escriptura guiades. La finalitat d’aquest treball és descriure les característiques de tres d’aquests projectes, denominats Gèneres i Societat I, II, III; de la formació docent desenvolupada en aquests projectes a les assignatures Llengua Espanyola i Didàctica de la Llengua, i de la valoració realitzada per l’estudiantat (N = 158) arran de l’experiència, mitjançant qüestionaris i diaris de camp. Els resultats mostren la presència d’una major consciència lingüística i didàctica per abordar l’ensenyament de l’escriptura.

Paraules clau
innovació docent, formació del professorat, llegir per aprendre, gèneres discursius, didàctica de l'escriptura

Article Details

Com citar
García-Parejo, Isabel. “Formación e innovación docente en didáctica de la escritura basada en géneros en el grado de Maestro de Educación Primaria: Formació i innovació docent en didàctica de l’escriptura basada en gèneres en el grau de Mestre en Educació Primària”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 14, pp. 79-106, doi:10.1344/did.2023.14.79-106.