Formación e innovación docente en didáctica de la escritura basada en géneros en el grado de Maestro de Educación Primaria Formació i innovació docent en didàctica de l’escriptura basada en gèneres en el grau de Mestre en Educació Primària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En un marc de projectes d’innovació docent, l’estudiantat del grau d’Educació Primària de la Universidad Complutense de Madrid s’han format en la didàctica de l’escriptura basada en gèneres discursius (Genre Pedagogy). Així han desenvolupat la capacitat de reconèixer i analitzar els gèneres textuals propis de cada àrea del currículum, en espanyol i en anglès, de manera que poden planificar l’aprenentatge integrat de continguts i de llengua a partir de la lectura i escriptura guiades. La finalitat d’aquest treball és descriure les característiques de tres d’aquests projectes, denominats Gèneres i Societat I, II, III; de la formació docent desenvolupada en aquests projectes a les assignatures Llengua Espanyola i Didàctica de la Llengua, i de la valoració realitzada per l’estudiantat (N = 158) arran de l’experiència, mitjançant qüestionaris i diaris de camp. Els resultats mostren la presència d’una major consciència lingüística i didàctica per abordar l’ensenyament de l’escriptura.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.
(c) Isabel García-Parejo, 2023
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel García-Parejo, Literatura infantil y lectura dialógica. La formación de educadores desde la investigación , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 12 (2022)
- Isabel García-Parejo, Aoife Ahern, Andamiar el aprendizaje de la escritura para aprender en las áreas y lenguas del currículum , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 14 (2023)