La IA en el discurs de les relacions entre tecnologia i educació
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'article revisa algunes de les relacions entre la IA i l'educació, i destaquen les metàfores utilitzades, les dificultats per trobar punts d'acord, així com aspectes de la crítica social que es fa a la IA (per exemple, considerar que pot ser una forma desviació no desitjada). La IA apareix com un cas més de tecnologia que ve a millorar l'educació, com va passar abans amb altres tecnologies menys “intel·ligents”, encara que ara amb més arguments a favor seu. En segon lloc, explora els mecanismes lògics (l'abducció) molt utilitzats en el raonament humà però també a la IA, mostrant com el seu ús descontrolat pot fer que determinats algorismes de conversa siguin capaços de mentir, cosa que els professors no farien. Es planteja una qüestió ètica més que lògica que mereix ser explorada més endavant.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) José Luis Rodríguez Illera, 2024
Drets d'autor
Digital Education Review (2013-9144) ofereix la possibilitat d'accedir al contingut lliurement i aquest es publica sota una llicència de Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada CC BY-NC-ND en la que tothom és lliure de copiar, distribuir i compartir el treball però cal reconèixer l'autoria, no fer-ne usos comercials ni transformar el treball original.Articles més llegits del mateix autor/a
- Núria Molas Castells, José Luis Rodríguez Illera, Activity and learning contexts in educational transmedia , Digital Education Review: 2018: Núm.: 33
- José Luis Rodríguez Illera, Editorial , Digital Education Review: 2013: Núm.: 24