La IA en el discurs de les relacions entre tecnologia i educació

Main Article Content

José Luis Rodríguez Illera

L'article revisa algunes de les relacions entre la IA i l'educació, i destaquen les metàfores utilitzades, les dificultats per trobar punts d'acord, així com aspectes de la crítica social que es fa a la IA (per exemple, considerar que pot ser una forma desviació no desitjada). La IA apareix com un cas més de tecnologia que ve a millorar l'educació, com va passar abans amb altres tecnologies menys “intel·ligents”, encara que ara amb més arguments a favor seu. En segon lloc, explora els mecanismes lògics (l'abducció) molt utilitzats en el raonament humà però també a la IA, mostrant com el seu ús descontrolat pot fer que determinats algorismes de conversa siguin capaços de mentir, cosa que els professors no farien. Es planteja una qüestió ètica més que lògica que mereix ser explorada més endavant.

Paraules clau
Artificial intelligence, education, abduction

Article Details

Com citar
Rodríguez Illera, José Luis. “La IA en el discurs de les relacions entre tecnologia i educació”. Digital Education Review, no. 45, pp. 1-7, doi:10.1344/der.2024.45.1-7.

Articles més llegits del mateix autor/a