Involucrant a l’alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Èlia Tena Gallego
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Anna Garrido Espeja
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Zoila Babot
Centre de Recerca en Agrigenòmica
In the last years, the number of collaborative work initiatives between children and professional researchers has been increasing. This article offers an example of a workshop that involves 9 to 12-year-old children in “real” scientific practices similar to what professional researchers do at CRAG. This workshop aims to help the students to consolidate their knowledge on plant biology and to build a first idea of genetic mutations. Furthermore, the workshop has a positive impact on the student’s perceptions about science, helping them in developing a more accurate view of scientific research and in growing their interest towards it.
Keywords
Primary School, Scientific Workshop, Living things model, plants
Article Details
How to Cite
Tena Gallego, Èlia et al. “Involucrant a l’alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 35, pp. 2-8, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/339221.
Most read articles by the same author(s)
- Carme Grimalt Álvarez, Digna Couso Lagarón, Èlia Tena Gallego, “The emotions robot”, a project to study the relational function in primary education , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 36 (2018)
- Anna Garrido Espeja, Cristina Simarro Rodríguez, El nou marc d’avaluació de la competència científica PISA 2015 : revisió i reflexions didàctiques , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 28 (2014): Juny
- Anna Garrido Espeja, Digna Couso Lagarón, La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències? , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 24 (2013): Març