"El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carme Grimalt Álvarez
Digna Couso Lagarón
Èlia Tena Gallego
En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d’un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. El disseny es basa en una metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes) i s’estructura al voltant de 5 etapes: presentació del repte i exploració d’idees prèvies, realització d’experiències, estructuració i extensió i comunicació final. Aquest projecte es va realitzar amb col·laboració amb la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i es va implementar en el programa CROMA 2.0 en el curs 2017-2018 amb infants de 5è i 6è de primària.
Paraules clau
ABP, funció relació, cicle superior, biologia, ésser viu,
Article Details
Com citar
Grimalt Álvarez, Carme et al. “‘El robot de les emocions’, un projecte per estudiar la funció de relació a primaria”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 36, pp. 1-7, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/352257.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Cristina Simarro Rodríguez, Digna Couso Lagarón, Roser Pintó Casulleras, Indagació basada en la modelització : un marc per al treball pràctic , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 25 (2013): Juny
- Digna Couso Lagarón, La clau de tot plegat : la importància de "què" ensenyar a l'aula de ciències , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 29 (2015): Abril
- Èlia Tena Gallego, Anna Garrido Espeja, Zoila Babot, Involucrant a l’alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 35 (2018): Juny
- Anna Garrido Espeja, Digna Couso Lagarón, La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències? , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 24 (2013): Març