Cap a l'era postdigital de les humanitats. El NACMM i el projecte Platform HARAKAT com a estudis de cas
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tenint en compte la complexitat que emmarca la relació entre la globalització i la descolonització, aquest text pretén descobrir les potencialitats (i les càrregues) de les humanitats digitals en relació amb les residències d'artistes i ho fa centrant-se en el nord d'Àfrica com a marc geogràfic. Amb aquest text, vull argumentar que les humanitats digitals s'haurien de considerar, alhora, com un imperatiu i com un procés excloent, formulant-hi les preguntes següents: Quin impacte i projecció social tenen les humanitats digitals en relació amb l'evolució dels artistes en residències a la regió? Quines són les innovacions metodològiques d'aquestes humanitats digitals, més enllà de l'aplicació d'unes tecnologies determinades? De quina manera interconnecten i hibriden els coneixements, en una era de prejudicis generalitzats? Aquestes preguntes, emmarcades dins d'una visió que contempla, reflexiona i actua a favor de les diverses realitats i responsabilitats del model d'artistes en residències, són les preguntes a través de les quals han evolucionat primer el NACMM i després la Platform Harakat, amb l'objectiu de promoure la trobada dels imaginaris i les realitats que configuren la Mediterrània contemporània.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Catà Marlès, Universitat d'Edimburg
Pau Catà treballa en l'àmbit cultural com a facilitador i conservador des de fa més de deu anys. Va obtenir el grau en Història Contemporània a la Universitat de Barcelona el 2004, amb una beca d'Erasmus a Itàlia i Grècia. El mateix any es va traslladar a Londres, on va treballar al British Museum i a la White Cube Gallery mentre acabava el seu Diploma en Gestió Artística al Birkbeck College; també va participar en diversos cursos de conservació a la Central Saint Martins School of Art and Design i va crear el col·lectiu de conservació museística Nomadic Projects. Té un màster en Gestió de les Arts Crítiques i Estudis Culturals dels Mitjans de Comunicació a la London South Bank University, pel qual va rebre una Menció Especial i el Premi de la Direcció de Màster al Mèrit Extraordinari. Des del 2009 és el director fundador del Centre de Recerca i Creació Casamarlès (CeRCCa), un centre de recerca i membre del programa AIR (Artist in Residence) situat prop de Barcelona. Com a part de la seva feina, ha participat en nombrosos projectes de recerca en el camp de la mobilitat dels artistes i dels programes AIR i ha estat comissari de més de 12 exposicions. Actualment és doctorand a la Universitat d'Edimburg i co-coordinador del NACMM (North Africa Cultural Mobility Map), Platform HARAKAT i KIBRIT.
Articles similars
- Pau Alsina, Desmuntant el mite de la immaterialitat de l'art digital: cap a un enfocament neomaterialista en les arts , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Pau Alsina, Editorial , Artnodes: Núm. 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Josep Perelló, Poincaré i Duchamp: encontre a la quarta dimensió , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Jaron Rowan, Marta Camps, Recerca en disseny: suturant cossos, atuells, epistemologies i llunes , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Mari Nieves Vergara, La interferència calidoscòpica i el projecte de la doble escletxa: el pensament de Borges, el comportament quàntic i la teoria del multivers , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Rosa Barba, Inventari d’espais cinematogràfics. Una biblioteca fictícia , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Jonah Brucker-Cohen, Interfícies de joguines físiques connectades a software de vigilància , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Marcel René Marburger, Intel·ligència artística davant la intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Jordi Alberich, Les flors de Bézier. Elasticitat i inestabilitat en el grafisme digital interactiu , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Andres E Burbano, Reporti del projecte: Invencions en les vores de la Història , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.