Cap a l'era postdigital de les humanitats. El NACMM i el projecte Platform HARAKAT com a estudis de cas
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tenint en compte la complexitat que emmarca la relació entre la globalització i la descolonització, aquest text pretén descobrir les potencialitats (i les càrregues) de les humanitats digitals en relació amb les residències d'artistes i ho fa centrant-se en el nord d'Àfrica com a marc geogràfic. Amb aquest text, vull argumentar que les humanitats digitals s'haurien de considerar, alhora, com un imperatiu i com un procés excloent, formulant-hi les preguntes següents: Quin impacte i projecció social tenen les humanitats digitals en relació amb l'evolució dels artistes en residències a la regió? Quines són les innovacions metodològiques d'aquestes humanitats digitals, més enllà de l'aplicació d'unes tecnologies determinades? De quina manera interconnecten i hibriden els coneixements, en una era de prejudicis generalitzats? Aquestes preguntes, emmarcades dins d'una visió que contempla, reflexiona i actua a favor de les diverses realitats i responsabilitats del model d'artistes en residències, són les preguntes a través de les quals han evolucionat primer el NACMM i després la Platform Harakat, amb l'objectiu de promoure la trobada dels imaginaris i les realitats que configuren la Mediterrània contemporània.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Catà Marlès, Universitat d'Edimburg
Pau Catà treballa en l'àmbit cultural com a facilitador i conservador des de fa més de deu anys. Va obtenir el grau en Història Contemporània a la Universitat de Barcelona el 2004, amb una beca d'Erasmus a Itàlia i Grècia. El mateix any es va traslladar a Londres, on va treballar al British Museum i a la White Cube Gallery mentre acabava el seu Diploma en Gestió Artística al Birkbeck College; també va participar en diversos cursos de conservació a la Central Saint Martins School of Art and Design i va crear el col·lectiu de conservació museística Nomadic Projects. Té un màster en Gestió de les Arts Crítiques i Estudis Culturals dels Mitjans de Comunicació a la London South Bank University, pel qual va rebre una Menció Especial i el Premi de la Direcció de Màster al Mèrit Extraordinari. Des del 2009 és el director fundador del Centre de Recerca i Creació Casamarlès (CeRCCa), un centre de recerca i membre del programa AIR (Artist in Residence) situat prop de Barcelona. Com a part de la seva feina, ha participat en nombrosos projectes de recerca en el camp de la mobilitat dels artistes i dels programes AIR i ha estat comissari de més de 12 exposicions. Actualment és doctorand a la Universitat d'Edimburg i co-coordinador del NACMM (North Africa Cultural Mobility Map), Platform HARAKAT i KIBRIT.
Articles similars
- Pau Alsina, Art i innovació cultural en la societat xarxa , Artnodes: No 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Margit Rosen, Al principi, estava l’analògic. Una història alternativa dels començaments de l’art computacional , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Beatriz Revelles-Benavente, Ana M. González Ramos, Krizia Nardini, El nou materialisme feminista: engendrant una metodologia ètico-onto-epistemològica , Artnodes: No 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Thomas Elsaesser, Arqueologia dels mitjans: una disciplina viable o un bon símptoma? , Artnodes: No 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Paloma González Díaz, Creació digital: futurs possibles (i assolibles) , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Darío Lanza Vidal, Models d’interacció entre ciència i art: subordinació i transferència , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Andreas Broeckmann, El programari artístic és material artístic genuí? , Artnodes: No 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Mikel Otxoteko, Cap a nous estats de fluïdesa en l’art audiovisual , Artnodes: No 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Crítiques a l’art digital: suports i límits teòrics , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Carolina Fernández-Castrillo, Maquinolatria i creativitat posthumana entre futurisme, art generatiu i intel·ligència artificial , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.