Un model d’autogestió de les activitats extraescolars en un centre d’educació secundària

Main Article Content

Carles González Arévalo
Aquest article és un exemple de fins a quin punt el propi alumnat d’un centre de secundària es pot involucrar en un projecte de creació i dinamització d’una associació d’alumnes. Els resultats d’una investigació on es demostra la disminució de la participació de l’alumnat en activitats esportives fora de l’horari lectiu fa replantejar-nos una opció de model esportiu extraescolar que afavoreixi la participació de l’alumnat en la gestió i organització de les activitats dins l’entorn escolar, però fora de les hores lectives. Un ambiciós projecte que ha donat els seus fruits i que a més, pretén obrir una via de continuïtat per a tot l’alumnat entre l’Educació Física escolar i els clubs esportius, gimnasos o entitats que ofereixen pràctica esportiva en edat escolar fora de l’escola.
Paraules clau
Transició educativa, Associació d’alumnes, autogestió, Activitats esportives, Centre de secundària obligatòria, Model esportiu extraescolar

Article Details

Com citar
González Arévalo, Carles. “Un model d’autogestió de les activitats extraescolars en un centre d’educació secundària”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 74, pp. 24-32, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/301003.