Indicadors de qualitat per als centres escolars promotors d’activitat física i esportiva

Main Article Content

Teresa Lleixà Arribas
Carles González Arévalo
Meritxell Monguillot Hernando
Gabriel Daza Sobrino
Marcelo Braz Vieira
Aquest estudi té com a objectiu identificar una sèrie d’indicadors adequats per a l’avaluació dels centres escolars en relació amb l’activitat física i esportiva, a partir d’una llista d’aspectes que, segons l’opinió d’experts en activitat física i esportiva escolar, determinen la qualitat dels centres escolars en relació amb aquest tema. Els instruments utilitzats han estat entrevistes semiestructurades a 3 experts, de reconegut prestigi i experiència contrastada en l’àmbit, i un qüestionari d’escala de valoració, aplicat a 15 responsables i 22 tècnics d’esport escolar de diferents comunitats autònomes. Els resultats mostren una llista de 64 indicadors dels quals s’han prioritzat 19, prevalent els valors obtinguts en el qüestionari en aquesta priorització. Entre els indicadors més destacats s’assenyalen: “Descripció de la pràctica de l’activitat física com educativa i saludable en el PEC”; “Existència de la figura i funcions de la coordinació”; “Percentatge de tècnics amb formació específica”; “Varietat d’activitats física/esportives més enllà de les realitzades a les classes d’educació física”. Els indicadors seleccionats poden aplicar-se com a eines d’autoavaluació o d’avaluació externa.
Paraules clau
esport escolar, activitat física extraescolar, educació física

Article Details

Com citar
Lleixà Arribas, Teresa et al. “Indicadors de qualitat per als centres escolars promotors d’activitat física i esportiva”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 120, pp. 27-35, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/295978.

Articles més llegits del mateix autor/a