Play the Game: ludificació i hàbits saludables en l’educació física

Main Article Content

Meritxell Monguillot Hernando
Carles González Arévalo
Carles Zurita Mon
Lluís Almirall Batet
Montse Guitert Catasús
El present estudi mostra l’impacte de l’ús de la ludificació com a estratègia d’aprenentatge en l’assignatura d’educació física per al desplegament de conductes saludables. L’estudi, dissenyat en forma d’unitat didàctica ludificada anomenada Play the Game s’ha implementat al segon curs de l’educació secundària obligatòria de tres centres educatius de Barcelona i ha tingut com a objectiu principal aplicar la freqüència cardíaca saludable en l’activitat física mitjançant la consecució de reptes ludificats i organitzats mitjançant un sistema de nivells, punts, classificacions i insígnies (badges). A més a més, Play the Game ha introduït elements innovadors com la personalització, la cooperació, les emocions, la tecnologia i la combinació de contextos formals i informals a fi de respondre a les demandes educatives actuals i a les noves ecologies d’aprenentatge (Coll, 2013). L’estudi s’ha basat en una metodologia sociocrítica qualitativa i s’ha implementat mitjançant un disseny d’investigació-acció (I-A). Els instruments utilitzats han estat el qüestionari i el grup de discussió. Els resultats obtinguts evidencien el potencial de la ludificació com a estratègia d’aprenentatge emergent en educació física que augmenta la motivació i afavoreix el desenvolupament d’hàbits saludables.
Paraules clau
ludificació, educació física, educació secundària obligatòria

Article Details

Com citar
Monguillot Hernando, Meritxell et al. “Play the Game: ludificació i hàbits saludables en l’educació física”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 119, pp. 71-79, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/291276.