Play the Game: ludificació i hàbits saludables en l’educació física
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Meritxell Monguillot Hernando
Carles González Arévalo
Carles Zurita Mon
Lluís Almirall Batet
Montse Guitert Catasús
El present estudi mostra l’impacte de l’ús de la ludificació com a estratègia d’aprenentatge en l’assignatura d’educació física per al desplegament de conductes saludables. L’estudi, dissenyat en forma d’unitat didàctica ludificada anomenada Play the Game s’ha implementat al segon curs de l’educació secundària obligatòria de tres centres educatius de Barcelona i ha tingut com a objectiu principal aplicar la freqüència cardíaca saludable en l’activitat física mitjançant la consecució de reptes ludificats i organitzats mitjançant un sistema de nivells, punts, classificacions i insígnies (badges). A més a més, Play the Game ha introduït elements innovadors com la personalització, la cooperació, les emocions, la tecnologia i la combinació de contextos formals i informals a fi de respondre a les demandes educatives actuals i a les noves ecologies d’aprenentatge (Coll, 2013). L’estudi s’ha basat en una metodologia sociocrítica qualitativa i s’ha implementat mitjançant un disseny d’investigació-acció (I-A). Els instruments utilitzats han estat el qüestionari i el grup de discussió. Els resultats obtinguts evidencien el potencial de la ludificació com a estratègia d’aprenentatge emergent en educació física que augmenta la motivació i afavoreix el desenvolupament d’hàbits saludables.
Paraules clau
ludificació, educació física, educació secundària obligatòria
Article Details
Com citar
Monguillot Hernando, Meritxell et al. “Play the Game: ludificació i hàbits saludables en l’educació física”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 119, pp. 71-79, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/291276.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carles González Arévalo, El procés de programació en l’ensenyament de l’activitat física i l’esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 80 (2005)
- Xavier Iglesias I Reig, Blanca Anguera Blanch, Carles González Arévalo, Valors en guàrdia , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 87 (2007)
- Carles González Arévalo, Un model d’autogestió de les activitats extraescolars en un centre d’educació secundària , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 74 (2003)
- Teresa Lleixà Arribas, Carles González Arévalo, Meritxell Monguillot Hernando, Gabriel Daza Sobrino, Marcelo Braz Vieira, Indicadors de qualitat per als centres escolars promotors d’activitat física i esportiva , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 120 (2015)
- Marc González García, Carles González Arévalo, El material d'educació física en el marc de la reforma educativa , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 46 (1996)
- Carles González Arévalo, L’esport, una potencial eina formativa , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 77 (2004)
- Carles González Arévalo, Directora: Dra. Núria Puig Barata, La qualitat de l’àrea d’educació física. El cas dels centres que imparteixen l’Educació Secundària Obligatòria de la ciutat de Barcelona , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 85 (2006)