Novetat, emocions i intenció de ser físicament actiu en estudiants d’Educació Física
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En els últims anys s’ha posat de manifest la importància que tenen les emocions dels i les estudiants en les classes d’Educació Física. Així mateix, recentment la novetat ha estat proposada com a candidata a ser una necessitat psicològica bàsica. Fins ara, cap estudi no s’ha centrat de manera específica a analitzar les relacions entre aquests dos constructes, que és l’objectiu principal del treball. Per a això, es va testar un model d’equacions estructurals amb 799 estudiants d’Educació Física amb una edat mitjana de 13.16 anys (DT = 1.17). Els resultats van mostrar que la percepció que tenen els i les estudiants de les estratègies de suport a la novetat per part dels seus docents va predir la satisfacció d’aquesta necessitat (ß = .81; p < .01). Al seu torn, la satisfacció de novetat va predir de manera positiva les emocions positives i de manera negativa les emocions negatives, i va destacar les variàncies explicades del gaudi (52 %), l’orgull (41 %) i l’avorriment (37 %). Finalment, les emocions gaudi (ß = .45; p < .01) i desesperança (ß = -.16; p < .01) van predir la intenció de ser físicament actiu en el futur. Aquests resultats mostren la importància de la novetat per fer de l’Educació Física una experiència emocional positiva i el seu efecte en la creació d’hàbits saludables.
Article Details
(c) Apunts. Educació Física i Esports, 2024
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joana Niubò-Solé, Pere Lavega-Burgués, Pedro Sáenz-López, Emocions en funció del tipus de tasca motriu, experiència esportiva i gènere , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 148 (2022)
- David Pizarro, Jorge Cosín, David González-Cutre, Francisco Tomás González- Fernández, Alba Práxedes, Influència del model ludotècnic i Teaching Games for Understanding en la motivació dels jugadors d’hoquei sobre patins , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 157 (2024)