Novetat, emocions i intenció de ser físicament actiu en estudiants d’Educació Física

Main Article Content

Sebastián Fierro-Suero
David González-Cutre
Luis Murta
Bartolomé J. Almagro
Pedro Sáenz-López

En els últims anys s’ha posat de manifest la importància que tenen les emocions dels i les estudiants en les classes d’Educació Física. Així mateix, recentment la novetat ha estat proposada com a candidata a ser una necessitat psicològica bàsica. Fins ara, cap estudi no s’ha centrat de manera específica a analitzar les relacions entre aquests dos constructes, que és l’objectiu principal del treball. Per a això, es va testar un model d’equacions estructurals amb 799 estudiants d’Educació Física amb una edat mitjana de 13.16 anys (DT = 1.17). Els resultats van mostrar que la percepció que tenen els i les estudiants de les estratègies de suport a la novetat per part dels seus docents va predir la satisfacció d’aquesta necessitat (ß = .81; p < .01). Al seu torn, la satisfacció de novetat va predir de manera positiva les emocions positives i de manera negativa les emocions negatives, i va destacar les variàncies explicades del gaudi (52 %), l’orgull (41 %) i l’avorriment (37 %). Finalment, les emocions gaudi (ß = .45; p < .01) i desesperança (ß = -.16; p < .01) van predir la intenció de ser físicament actiu en el futur. Aquests resultats mostren la importància de la novetat per fer de l’Educació Física una experiència emocional positiva i el seu efecte en la creació d’hàbits saludables.

Paraules clau
avorriment, estil interpersonal, gaudi, necessitat psicològica bàsica, suport a la novetat

Article Details

Com citar
Fierro-Suero, Sebastián et al. “Novetat, emocions i intenció de ser físicament actiu en estudiants d’Educació Física”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 2, no. 156, pp. 47-56, doi:10.5672/apunts.2014-0983.es.(2024/2).156.06.