Emocions en funció del tipus de tasca motriu, experiència esportiva i gènere
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’activitat física en general i el joc motor en particular són un marc idoni per originar experiències emocionals de gran valor educatiu. Sobre els fonaments teòrics de la praxiologia motriu i el model d’educació emocional de Bisquerra i Lazarus, es va pretendre conèixer quines emocions susciten diferents tipus de jocs motors (dominis d’acció motriu). A més, es va pretendre conèixer si l’experiència esportiva i el gènere són factors determinants en l’expressió d’aquestes emocions. Amb aquest objectiu, es va dissenyar un estudi amb 69 alumnes universitaris, en el qual se’ls va donar una formació teoricopràctica relacionada amb les emocions per, posteriorment, realitzar diferents activitats físiques i valorar les emocions que susciten, amb el
qüestionari Games and Emotion Scale (GES). Els resultats van mostrar que les activitats fisicoesportives generen emocions positives més intenses que ambigües o negatives, i que les activitats sociomotrius desencadenen, en general, més intensitat en les emocions que les activitats psicomotrius. Les persones amb experiència esportiva expressen amb més intensitat les emocions positives i les ambigües, i els homes
expressen amb més intensitat les emocions positives que les dones.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Sebastián Fierro-Suero, David González-Cutre, Luis Murta, Bartolomé J. Almagro, Pedro Sáenz-López, Novetat, emocions i intenció de ser físicament actiu en estudiants d’Educació Física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 156 (2024)
- Felipe Menezes-Fagundes, Cristòfol Salas-Santandreu, Raúl Hileno, Pere Lavega-Burgués, Efecte de les dimensions del camp sobre la continuïtat en situacions reduïdes en voleibol , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 159 (2025)