Influència del model ludotècnic i Teaching Games for Understanding en la motivació dels jugadors d’hoquei sobre patins
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu d’aquest estudi va ser analitzar l’efecte d’un programa d’intervenció basat en el model ludotècnic i el d’ensenyament comprensiu de l’esport (Teaching Games for Understanding, TGfU) en la motivació dels jugadors d’hoquei sobre patins. La intervenció constava de 14 sessions d’entrenament. Es va desenvolupar un estudi quasi experimental amb una comparació anterior i posterior a la intervenció d’11 jugadors d’hoquei sobre patins de la categoria sub-10 (M = 7.18, DE = 0.83) procedents d’un club escolar espanyol. Es va utilitzar l’escala de motivació esportiva per analitzar els diversos tipus de motivació. En general, els resultats van revelar un augment d’algunes formes autònomes de motivació i un descens de la motivació controlada, tal com s’havia hipotetitzat. Quant a la motivació autònoma, la intervenció va tenir un efecte positiu en la motivació intrínseca cap al coneixement i la motivació intrínseca cap a l’estimulació. D’altra banda, els resultats van mostrar una disminució de les regulacions introjectada i externa dels jugadors. Per tant, la intervenció va resultar útil per disminuir els tipus de motivació més negatius establerts en la teoria de l’autodeterminació. Aquest estudi demostra de manera preliminar que una unitat didàctica híbrida ludotècnica/TGfU es pot aplicar a un esport com l’hoquei sobre patins per millorar de manera significativa la motivació dels jugadors.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Sebastián Fierro-Suero, David González-Cutre, Luis Murta, Bartolomé J. Almagro, Pedro Sáenz-López, Novetat, emocions i intenció de ser físicament actiu en estudiants d’Educació Física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 156 (2024)