La interdisciplinarietat a l’Educació Superior: percepcions dels estudiants i els docents
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’estudi que presentem té com a finalitat conèixer la percepció d’estudiants i docents pel que fa al treball interdisciplinari inter-graus dins la formació inicial universitària. Es va crear un escenari d’ensenyamentaprenentatge inter-graus entre els estudiants d’Educació, Psicologia, Activitat Física i de l’Esport, Logopèdia i Infermeria amb la metodologia d’estudi de cas, ambla finalitat de resoldre un cas de manera interdisciplinar. Els participants van ser 376 estudiants i 26 docents dels diferents graus. Els instruments per recollir les dades sobre la percepció d’estudiants i docents pel que fa a l’experiència del treball interprofessional van ser dos qüestionaris amb ítems tancats en format de l’escala likert i algunes preguntes obertes, on els estudiants i els docents podien expressar la seva opinió sobre alguns aspectes relacionats amb la pràctica interdisciplinària inter-graus. Els resultats indican un alt grau de satisfacció sobre l’activitat plantejada. Els estudiants destaquen com aspectes positius la presa de consciencia sobre la necessitat d’un treball conjunt entre els diferents professionals. Els docents destaquen com aspectes positius, la gran motivació en la realització de l’activitat, així com una posada en marxa d’un aprenentatge funcional i significatiu per part dels estudiants. Podem concloure que les metodologies interdisciplinàries afavoreixen l’aprenentatge situat, autèntic i significatiu, facilitant el desenvolupament de competències professionalitzadores.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2023
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andrea Vargas Fajardo, Paula Mayoral Serrat, Maribel Cano Ortiz, Ivonne Adriana Raballaty, Incidents crítics i perfils identitaris d'assessors acadèmics a Colòmbia: anàlisi de casos , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 56 (2022): Maig 2022 (3a època)