Incidents crítics i perfils identitaris d'assessors acadèmics a Colòmbia: anàlisi de casos
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article té com a objectiu descriure els incidents crítics d'un grup d'assessors acadèmics, els seus
perfils identitaris i experiències d'aprenentatge pel que fa als incidents crítics afrontats durant un
programa d'assessorament acadèmic, desenvolupat a la ciutat de Bogotà, Colòmbia. La mostra es va
compondre de 13 assessors que acompanyaven 117 institucions educatives públiques, cadascun amb nou
centres per assessorar. En aquesta investigació es van considerar les característiques d'un estudi qualitatiu
de caràcter descriptiu-explicatiu. Es va emprar el model d'entrevista multimodal. Els incidents crítics
trobats durant el moment de formació reporten majoritàriament dificultats amb l'organització i gestió del
temps. Quant als incidents crítics presents durant l'assessorament a les institucions educatives, es
destaquen les dificultats per factors comunicatius entre els diferents actors per a la comprensió de rols,
tasques i les resistències que en general van presentar els docents i equip directiu davant de
l'assessorament. Els assessors defineixen la seva identitat professional principalment sota els perfils de
facilitador, mentor i formador. Finalment, es van trobar experiències d'aprenentatge relacionades amb la
gestió de tècniques pròpies de l'assessorament i del propi coneixement. Els resultats evidencien
necessitats formatives dels assessors tant en el camp disciplinar específic de l'assessorament com en la
gestió de les pròpies emocions. També es mostra que treure a la llum els incidents crítics presents en
contextos d'assessorament acadèmic, propicia espais dialògics que promouen discussions al voltant de les
funcions, identitat i experiències d'aprenentatge dels assessors.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2022
Articles més llegits del mateix autor/a
- Montserrat Alguacil de Nicolás, Maribel Cano Ortiz, Olga Canet Velez, La interdisciplinarietat a l’Educació Superior: percepcions dels estudiants i els docents , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 59 (2023): Novembre 2023