Els incidents crítics a les aules de Pràcticum universitari
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La construcció de la identitat docent és un procés dinàmic i progressiu. Alguns esdeveniments o incidents que apareixen durant la formació inicial de la professió poden tenir un fort impacte emocional que influenciarà en com es representa la funció docent. Aquest estudi analitza quins són els incidents que els estudiants de Magisteri narren durant el seu Pràcticum a les escoles segons l’impacte que aquests han tingut en la seva identitat com a futurs mestres. Els participants (114 estudiants de 3r i 4t curs del grau d'Educació Primària) van respondre un qüestionari obert. Es van identificar 334 incidents crítics. Els més freqüents es vinculen amb la gestió de les relacions interpersonals i les conductes individuals dels alumnes i la gestió dels continguts a aprendre. Aquells incidents relacionats amb la metodologia d’aula, l'avaluació dels aprenentatges, les relacions amb el mentor i l'organització de les activitats van ser menys reportats com a influents en la seva identitat docent.
L’anàlisi sistemàtica d’aquests incidents a les aules universitàries esdevé una estratègia formativa clau durant la formació inicial dels mestres per ajudar-los a construir i reconstruir la seva identitat com a futurs mestres.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) ÀÁF Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2020
Articles més llegits del mateix autor/a
- Eva Liesa, Paula Mayoral, Pot haver-hi innovació sense recerca? Una proposta des de les comunitats d'indagació , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 50 (2019): Maig 2019
- Eva Liesa, Paula Mayoral, Els processos d’indagació cooperativa en els centres escolars: valoracions d’algunes experiències , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 53 (2020): Novembre 2020
- Maribel Cano, Eva Liesa, Paula Mayoral, ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I INNOVACIÓ EDUCATIVA: PERCEPCIÓ DELS PROFESSIONALS EN ORIENTACIÓ EDUCATIVA , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 43 (2015): Novembre 2015 (2a època)