Potenciar la cooperació en l’aprenentatge basat en projectes

Main Article Content

David Duran Gisbert
Marta Flores Coll
Ester Miquel Bertran

Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple
fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora
en aquesta metodologia ha estat –i és– el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en
equips. Després de repassar les condicions per a la cooperació, l‟article revisa els diferents moments del
treball per projectes, per tal d‟aportar orientacions i suports que permetin al docent disposar de
mecanismes per potenciar l‟aprenentatge cooperatiu, des del principi fins al final del projecte. No es tracta
pas que el professorat els posi tots en pràctica en cada projecte, però sí que els conegui per poder emprarlos
estratègicament, en funció del seu coneixement professional.

Paraules clau
Aprenentatge basat en projectes, aprenentatge cooperatiu, cooperació, treball en equip

Article Details

Com citar
Duran Gisbert, David et al. “Potenciar la cooperació en l’aprenentatge basat en projectes”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 51, pp. 113-24, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/365804.