Potenciar la cooperació en l’aprenentatge basat en projectes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple
fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora
en aquesta metodologia ha estat –i és– el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en
equips. Després de repassar les condicions per a la cooperació, l‟article revisa els diferents moments del
treball per projectes, per tal d‟aportar orientacions i suports que permetin al docent disposar de
mecanismes per potenciar l‟aprenentatge cooperatiu, des del principi fins al final del projecte. No es tracta
pas que el professorat els posi tots en pràctica en cada projecte, però sí que els conegui per poder emprarlos
estratègicament, en funció del seu coneixement professional.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- David Duran Gisbert, Mariona Corcelles Seuba, Ester Miquel Bertran, L’observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professional docent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 53 (2020): Novembre 2020
- David Duran Gisbert, Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 50 (2019): Maig 2019
- Sara Escuin López, David Duran Gisbert, El desenvolupament professional a través de xarxes d'aprenentatge docent: revisió dels factors clau i anàlisi d'una experiència , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 58 (2023): Maig 2023