Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres

Main Article Content

David Duran Gisbert

De la mateixa manera que sabem que podem organitzar les interaccions entre alumnes perquè
esdevinguin oportunitats d’aprenentatge- allò que comunament anomenem aprenentatge entre igualstambé
és possible de fer-ho amb els docents, de forma que, a través de la col·laboració amb els
col·legues, com en d’altres professions, els docents puguin aprendre uns dels altres. Crear espais de
col·laboració entre mestres pot generar experiències d’aprenentatge entre iguals, que poden situar-se en el
quefer diari dels docents, per tal de promoure un desenvolupament professional dins del seus rols i
actuacions diàries. L’article revisa els escenaris d’aprenentatge entre iguals i situa la col·laboració docent
-i es especial les comunitats professionals d’aprenentatge- com un mecanisme per a la millora
professional. Es comenta la docència compartida, entesa com una col·laboració docent directa que permet
que els co-docents puguin aprendre els uns dels altres. I, finalment, es fa referència a les xarxes que
agrupen professorat de diferents centres per tal d’oferir-se oportunitats d’aprenentatge i acompanyament
en els processos respectius de transformació educativa.

Paraules clau
Aprenentatge entre iguals, Desenvolupament professional, formació de professorat, comunitat professional, xarxes d’escoles

Article Details

Com citar
Duran Gisbert, David. “Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 50, pp. 47-58, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/366177.