Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
De la mateixa manera que sabem que podem organitzar les interaccions entre alumnes perquè
esdevinguin oportunitats d’aprenentatge- allò que comunament anomenem aprenentatge entre igualstambé
és possible de fer-ho amb els docents, de forma que, a través de la col·laboració amb els
col·legues, com en d’altres professions, els docents puguin aprendre uns dels altres. Crear espais de
col·laboració entre mestres pot generar experiències d’aprenentatge entre iguals, que poden situar-se en el
quefer diari dels docents, per tal de promoure un desenvolupament professional dins del seus rols i
actuacions diàries. L’article revisa els escenaris d’aprenentatge entre iguals i situa la col·laboració docent
-i es especial les comunitats professionals d’aprenentatge- com un mecanisme per a la millora
professional. Es comenta la docència compartida, entesa com una col·laboració docent directa que permet
que els co-docents puguin aprendre els uns dels altres. I, finalment, es fa referència a les xarxes que
agrupen professorat de diferents centres per tal d’oferir-se oportunitats d’aprenentatge i acompanyament
en els processos respectius de transformació educativa.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2019
Articles més llegits del mateix autor/a
- David Duran Gisbert, Mariona Corcelles Seuba, Ester Miquel Bertran, L’observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professional docent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 53 (2020): Novembre 2020
- David Duran Gisbert, Marta Flores Coll, Ester Miquel Bertran, Potenciar la cooperació en l’aprenentatge basat en projectes , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 51 (2019): Novembre 2019
- Sara Escuin López, David Duran Gisbert, El desenvolupament professional a través de xarxes d'aprenentatge docent: revisió dels factors clau i anàlisi d'una experiència , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 58 (2023): Maig 2023