Ensenyar literatura. Del comentari de texts als tallers literaris.

Main Article Content

Antoni Prats

A partir del anys seixanta del segle passat, s’observa una renovació dels plantejaments pedagògics per treballar la literatura a les aules, consistent grosso modo a allunyar-se dels plantejaments acadèmics basats en la història literària i la retòrica més que en el missatge directe del text. Progressivament, l’evolució s’ha produït a partir de l’afebliment del nacionalisme culturalista que a mitjans segle dinovè s’havia propagat per tot arreu. Coincideix per tant amb una progressiva alfabetització de les masses i un cert culte a les humanitats entre les classes acomodades. Però la vulgarització de la cultura a través de les noves tecnologies ha trivialitzat per al gran públic la problemàtica de la condició humana, germen de la millor literatura.

Paraules clau
l'experiència literària, historicisme, nacionalisme, compromís i feminisme, oralitat i literatura, el text comentat, l'aula i el seu entorn sociocultural

Article Details

Com citar
Prats, Antoni. “Ensenyar literatura. Del comentari de texts als tallers literaris”. Aiguadolç, L’, no. 49, pp. 9-23, https://raco.cat/index.php/Aiguadolc/article/view/387662.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 4 5 > >>