L’ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l’educació terciària: El cas del Grau d’Educació Primària de la UAB / La méthode EMILE et le rendement académique des apprenants dans l’enseignement de troisième cycle : le cas du Grade d’Enseignement...

Main Article Content

Juan Borràs-Comes
Laura Arnau Sabatés
Ainhoa Flecha Fernández de Sanmamed
Cristina Escobar Urmeneta

En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d’alumnes del Grau d’Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D’una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l’altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. Així, es pretén detectar si hi ha diferències en els resultats de les avaluacions de les assignatures en funció de si aquestes es cursen en català o en anglès. Els resultats permeten evidenciar que no hi ha diferències estadísticament significatives entre el rendiment del GEP-DUA i el del GEP-cat en les assignatures cursades en català i en anglès.

______________________________________________________________________

Dans cet article, les auteurs comparent le rendement académique de deux groupes d’élèves du Grade d’Enseignement primaire (GEP) de l’UAB, au cours de deux années universitaires (2012-2013 et 2013-2014) : d’un côté, le GEP-DUA, dont la plupart des cours sont dispensés en anglais, et de l’autre, le GEP-cat, où tous les cours sont presque exclusivement en catalan. Cette approche vise ainsi à déterminer s’il existe des différences dans les résultats des évaluations des matières, selon la langue dans laquelle les cours sont dispensés (catalan ou anglais). Les résultats montrent qu’il n’existe pas de différences significatives sur le plan statistique entre le rendement académique du GEP-DUA et celui du GEP-cat dans les matières dispensées en catalan et en anglais.

Paraules clau
Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE), Docència Universitària en Anglès (DUA), Integració de Continguts i Llengua a l’Educació Superior (ICLES), èxit acadèmic, educació terciària / Enseignement de matières par l’intégration d’une langue...

Article Details

Com citar
Borràs-Comes, Juan et al. “L’ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l’educació terciària: El cas del Grau d’Educació Primària de la UAB / La méthode EMILE et le rendement académique des apprenants dans l’enseignement de troisième cycle : le cas du Grade d’Enseignement. ”. Temps d’Educació, no. 52, pp. 79-89, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/328500.